- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

بسته حمایتی ویژه برای شرکت های دانش بنیان صادرات محور سمنان

بسته حمایتی ویژه برای شرکت های دانش بنیان صادرات محور سمنان

شعبه سمنان بانک توسعه صادرات ایران بسته متنوعی از خدمات و تسهیلات بانکی برای شرکت های دانش بنیان صادرات محور این استان ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱] و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عباس زاهدی رئیس شعبه سمنان این بانک با اعلام این خبر، گفت: بر اساس توافق انجام شده با صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی، علاوه بر تخصیص تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد برای شرکت های دانش بنیان، تعهد تا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بدون اخذ صورت های مالی حسابرسی شده، امکان برخورداری از تخفیف کارمزد خدمات ریالی و پذیرش ضمانتنامه صادره توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فناوری دولتی برای شرکت های دانش بنیان صادرات محور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست های حمایتی بانک توسعه صادرات ایران در قبال شرکت های دانش بنیان، شعبه سمنان با هماهنگی دستگاه های اجرایی استان مانند اتاق بازرگانی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، کمیسیون هماهنگی بانک ها و اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، شرایط و جزییات پرداخت تسهیلات و خدمات به شرکت های دانش بنیان اعلام شده است.

زاهدی اظهار داشت: پذیرش هزینه های مربوط به اخذ گواهینامه های کیفیت، استانداردهای بین المللی، ثبت محصولات در خارج از کشور و سایر گواهی نامه های پیش نیاز صادرات شرکت های دانش بنیان به عنوان هزینه های قابل قبول برای تامین مالی و اعطای تسهیلات نیز در زمره خدماتی است که بر اساس توافق های انجام شده به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود.

وی با اعلام آمادگی کارشناسان این شعبه برای ارائه مشاوره به شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف بانکی اظهار امیدواری کرد که این شعبه بتواند خدمات و تسهیلات خود را به تعداد قابل قبولی از این شرکت ها در استان سمنان ارائه کند.

[۲] [۳]