- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

بزرگ‌ترین شرکت تامین سرمایه کشور به مجمع رفت؛ تحقق ۱۲.۵ هزار میلیارد ریال سود در سال مالی ۱۳۹۹

بزرگ‌ترین شرکت تامین سرمایه کشور به مجمع رفت؛ تحقق 12.5 هزار میلیارد ریال سود در سال مالی 1399
بزرگ‌ترین شرکت تامین سرمایه کشور به مجمع رفت؛ تحقق ۱۲.۵ هزار میلیارد ریال سود در سال مالی ۱۳۹۹ [۱]

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه نوین روز ‌سه‌شنبه ۱۱ خردادماه سال جاری با حضور اکثریت سهامداران،حسابرس و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مجمع ابتدا گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ توسط مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه نوین قرائت شد.

براساس این گزارش، شرکت تامین سرمایه نوین به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت در میان شرکت‌های تامین سرمایه کشور، با داشتن ۱۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه، در سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ با ثبت عملکرد عالی، توانست ۱۳هزار و ۲۱۷میلیارد ریال درآمد کسب کند که این رقم در مقایسه با رقم سال گذشته به میزان هفت‌هزار و ۸۵۷میلیارد ریال، حدود ۶۸درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین سود خالص این شرکت با رشد ۷۷درصدی از هفت‌هزار و ۷۳میلیاردریال در سال ۱۳۹۸ به ۱۲هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

شرکت تامین سرمایه نوین دو شرکت زیرمجموعه (فرعی) به نام‌های مشاور سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین و کارگزاری تامین نوین دارد که این شرکت‌ها هم به‌طور جداگانه در سال گذشته سودآور بودند. بر این اساس درآمد عملیاتی تلفیقی گروه تامین سرمایه نوین در سال گذشته با ۷۶درصد رشد از هشت‌هزار و ۲۷۳میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به ۱۴هزار و ۵۹۴میلیارد ریال در سال مالی ۱۳۹۹ افزایش یافته است. همچنین سود خالص تلفیقی گروه تامین سرمایه نوین با ثبت رشد ۸۴ درصدی از هفت‌هزار و ۲۷۵میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به ۱۳هزار و ۳۷۵میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

پس از استماع گزارش عملکرد شرکت تامین سرمایه نوین، صورت‌های مالی این شرکت پس از قرائت توسط حسابرس بازرس قانونی مورد تصویب مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام قرار گرفت.

همچنین بر اساس مصوبات مجمع، به ازای هر سهم ۸۴ ریال سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد.

در پایان مؤسسه «رهیافت و همکاران» به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شد.

گفتنی است، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه نوین به‌صورت آنلاین نیز پوشش داده شد و برخی سهامداران از این طریق نظاره گر مجمع بودند.

[۳] [۴]