- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

بزرگداشت مدیرعامل سابق بانک مسکن

بزرگداشت مدیرعامل سابق بانک مسکن
بزرگداشت مدیرعامل سابق بانک مسکن
در مراسم افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران، بزرگداشت مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل فقید و سابق بانک مسکن برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱] به نقل از بانک مسکن-هیبنا، ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران، (ITE) روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه با حضور معاون وزیر اقتصادی ودارایی، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی،مدیران عامل بانک ها و جمعی از مسوولان و دست اندرکاران نظام بانکی کشور در محل هتل اسپیناس پالاس آغاز به کار کرد. در این مراسم، با اهدای لوح و یادبود به فرزند مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی [۲]،با حضور قاسمی رییس هیات مدیره بانک مسکن از زحمات ایشان قدردانی شد. همچنین در این مراسم، سایر اعضای هیات مدیره بانک مسکن نیز حضور داشتند.

محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا در این مراسم «اکوسیستم بانکداری وپرداخت دیجیتال» را موضوع محوری ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران خواند و گفت: در این دوره از نمایشگاه همچنین موضوعاتی نظیر نئو بانک‌ها، کیف الکترونیکی‌ پول، هویت دیجیتال، نسل جدید کربنکینگ و تحول دیجیتال، چالش بورسی‌شدن استارتاپ‌ها و خلاء‌های نوآوری در صنعت بانکداری به بحث و بررسی گذاشته می‌‌شود. او همچنین از حضور بیش از۵۰ شرکت و استارتاپ مالی در این دوره نمایشگاه خبر داد و افزود: جشنواره چهره‌های ماندگار حوزه مالی و بانکی کشور نیز در خلال این رویداد بزرگ فناوری‌های مالی برگزار و یاد چهره‌های فقیدی نظیر ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن، گرامی‌ داشته خواهد شد.

در این همایش، عباس معمارنژاد، معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصادی و دارایی در بخشی از آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تشکر ازتلاش‌های دست‌اندرکاران این دوره از نمایشگاه، گفت: توجه به تحول دیجیتال و اقتصاد هوشمند از یک انتخاب گذشته و به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده و بدون توجه به تحول دیجیتال، امکان رقابت در اقتصاد هوشمند را نخواهیم داشت.او اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال را یک ابرفرصت برای اصلاح مدل کسب و کار بانکی در کشور خواند و تاکید کرد، باید با بهره‌گیری از این ابرفرصت، خدماتمان را بر مبنای فضای دیجیتال و خدمات هوشمند،عرضه کنیم. او در پایان به نقش و جایگاه ابوالقاسم رحیمی انارکی در برگزاری و حمایت رویدادهای قبلی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که راه ایشان ادامه دار باشد.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در بخش دیگری از آیین افتتاحیه این نمایشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد فناوری‌های بانکی ومالی در دهه اخیر و دوران کرونا پرداخت و تلاشگران حوزه فناوری‌های بانکی را به سربازان فناوری تشبیه کرد که به‌صورت شبانه‌روزی وخستگی‌ناپذیر در دوره کرونا به خدمت‌رسانی مشغول بوده‌اند. او تاکید کرد که برنامه بانک مرکزی، توسعه فناوری ها نوین است و این برنامه ها در شرایط کرونا توسعه یافته است.

[۳] [۴]