برگزاری سومین رویداد ملی«روز فناوری اطلاعات» در مردادماه ۱۴۰۳

برگزاری سومین رویداد ملی روز فناوری اطلاعات در مردادماه ۱۴۰۳
برگزاری سومین رویداد ملی«روز فناوری اطلاعات» در مردادماه ۱۴۰۳
حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای کشور در نشست خبری رویداد ملی «روز فناوری اطلاعات» گفت: امسال به دلیل مصادف شدن این رویداد با دهه اول محرم، مقرر شد که این مراسم در روز سه شنبه ۱۶ مردادماه در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شود.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی کشور در نشست خبری اظهار داشت: رویداد ملی روز فناوری اطلاعات با حضور اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مدیران و فعالان کسب‌وکارهای حوزه آی‌تی، مقامات و مدیران نهادهای مختلف عرصه سیاست‌گذاری و اجرایی و استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپای اکوسیستم نوآوری کشور از ساعت ۱۶ تا ۲۲ مردادماه امسال در مرکز همایش‌های نورالرضا برگزار می‌شود. البته سال‌های قبل این رویداد در تیرماه برگزار می‌شد که به دلیل مصادف شدن آن با دهه اول محرم، این مراسم به ۱۶ مرداد موکول شد.

جوادی گفت: این روز یک جشن کامل صنفی است که در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود. پیرو نظرسنجی‌هایی که از بدنه صنف داشتیم پنج محور اصلی را استخراج کردیم و به دنبال رفع چالش‌های اصلی این محورها هستیم. 

رئیس سازمان نصر ادامه داد: منابع انسانی، الزامات و گواهینامه‌های متعدد، مشکلات و چالش‌های حوزه ارز، ثبت سفارش و تامین کالا و مشارکت بخش خصوصی در نهادهای تصمیم‌گیری از جمله پنج محور اصلی است که به دنبال هم‌افزایی برای رفع آن هستیم.

وی افزود: برای شرکت در این مراسم از تمامی نامزدهای پست وزارت ارتباطات دعوت بعمل آوردیم تا از نزدیک با چالش‌های این حوزه آشنا شوند. از رئیس جمهور و معاون اول وی نیز دعوت کردیم تا در این مراسم حضور داشته باشند و امیدواریم بتوانیم میزبان رئیس جمهور یا معاون اول وی باشیم.

زرین دشت از اعضای هیئت مدیره این سازمان در خصوص برگزاری این رویداد گفت: برنامه‌های متنوعی برای برگزاری این رویداد گرفته شده‌است. فناوری اطلاعات جایگاه بسیار مهمی دارد چرا که این صنعت زیرساختی است و باعث رشد سایر صنایع می‌شود، این صنعت پیشران توسعه است و شفافیت را به وجود می‌آورد؛ اما متاسفانه در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اهمیت چندانی ندارد. 

حسام اسدی عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران در ادامه این نشست گفت: پنج محور مطالبه‌گری در اینجا مطرح است که در بین این پنج محور به چالش‌ها و مسائل مختلف مردمی پرداخته می‌شود. به عنوان مثال در صدر این مطالبات، تقاضای رفع فلیتر از شش پلتفرم محبوب و پراستفاده کاربران به چشم می‌خورد که فلیتر و محدود کردن دسترسی به آن‌ها، ضربه‌ای جدی به این اکوسیستم وارد کرده است. 

به پیشنهاد و همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، روز ۲۲ تیرماه همزمان با زادروز دانشمند برجسته محمدبن‌موسی خوارزمی، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان «روز فناوری اطلاعات» ثبت و در تقویم رسمی کشور درج شد.

نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با موضوع رویداد ملی«روز فناوری اطلاعات و اعلام بخش‌ها و برنامه‌ها» امروز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *