- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

برگزاری سمینار تخصصی ”شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” در تبریز

برگزاری سمینار تخصصی ”شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” در تبریز
برگزاری سمینار تخصصی ”شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” در تبریز [۱]
سمینار تخصصی ”شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی و با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی و رسانه‌ها در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد. 

 به گزارش توسعه پویا [۲]، حمید شکری خانقاه، نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در این سمینار با تاکید بر موضوع موفقیت روابط عمومی‌ها در گرو نحوه  مدیریت برند و شهرت سازمانی و فردی است، گفت: برای  مدیریت شهرت و برند شخصی، اجتماعی و سازمانی باید نقشه پیام را ترسیم کنید، شبکه‌های ارتباطی خود را توسعه دهید و به صورت حرفه‌ای نقشه نفوذ خود را طراحی کنید.

مدیرگروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو- ایران با اشاره به اینکه شاخص کلیدی روابط عمومی حل مسائل و مشکلات ارتباطی سازمان است، روابط عمومی را بر دو نوع سنتی و مدرن تقسیم کرد و گفت: روابط عمومی سنتی معمولا بر پیام‌های بی محتوا، بی‌ربط و با تکیه به  متن‌های طولانی و اغلب کلیشه‌ای و بدون استراتژی هستند.

وی افزود: روابط عمومی‌ها باید با دور انداختن پارادایم‌های غلط و کلیشه‌ای الگویابی و الگوسازی ارتباطی را محور مدیریت وجهه و شهرت سازمانی قراردهند و با اتخاذ استراتژی موثر منشا تحول سازمانی باشند.

شکری خانقاه خاطرنشان کرد: مدیران ارشد باید از دانش، مهارت، نگرش و رفتار ارتباطی بالایی برخوردار باشند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مهارت تغییر، لازمه زندگی امروزی ما است لذا با دو ترکیب دو ویژگی  صمیمیت بالا و شایستگی بالا می‌توان نقش کاریزماتیک یک سازمان را تضمین کرد.
دکترای مدیریت روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک افزود: روابط عمومی زمانی قدرتمند است که بتواند با تفکر استراتژیک برای سازمان ارزش‌آفرین و هویت آفرین باشد و با مدیریت پیشرفته ارتباطات راهبردی، جایگاه ذهنی مطلوبی نزد ذینفعان در خصوص محبوبیت، مطلوبیت و مقبولیت سازمان ایجاد کند. روابط عمومی‌ها مدیریت برند و شهرت فردی، اجتماعی و سازمانی را برعهده دارند.
حمید شکری خانقاه داستان پردازی و سناریونویسی را حلقه مفقوده بیش از ۹۰ درصد روابط عمومی‌ها بیان کرد و گفت: باید حرکت در رسانه‌های نوین را تقویت کنید و تولید محتوای موبایلی را به صورتی خلاقانه و هنرمندانه اجرایی کنید.
در ادامه این سمینار تخصصی دکتر حمید شکری خانقاه راهکارهای مؤثری را برای ترسیم ماتریس کاریزمای شخصی و سازمانی و شیوه های طراحی نقشه  نفوذ ارائه کرد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=69895 [۱]

[۳] [۴]