- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

برگزاری جایزه استارتآپی استاد محمدکریم فضلی با همکاری دانشگاه گلرنگ

برگزاری جایزه استارتآپی استاد محمدکریم فضلی با همکاری دانشگاه گلرنگ
مهدوی تشریح کرد؛
برگزاری جایزه استارتآپی استاد محمدکریم فضلی با همکاری دانشگاه گلرنگ
[۱]
مرجان مهدوی غروی گفت: دانشگاه گلرنگ در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف حمایت از کسب‌و‌کارهای استارتآپی و دانش‌بنیان بخصوص در مراکز علمی کاربردی سطح کشور، سومین دوره جایزه استارتآپی استاد محمد کریم فضلی را اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌کند. این دانشگاه در تلاش است به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، در ایجاد، مدیریت و راهبری کسب‌وکارهای پیشرو و موفق استارتآپی و دانش بنیان شاخص و متمایز باشد. از این رو دانشگاه گلرنگ با همکاری واحد نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به برگزاری این رویداد می‌کند.

به گزارش توسعه پویا [۲]، مرجان مهدوی غروی، مسئول تجاری‌سازی و دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ در جمع خبرنگاران به تشریح چگونگی برگزاری سومین جایزه استارتآپی گلرنگ پرداخت و گفت: مرحله اول و دوم این رویداد در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با موفقیت برگزار شد. در سال ۱۳۹۹ این رویداد به پیشنهاد دکتر مریم فضلی با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب‌وکارهای استارتآپی معرفی و اجرای آن به دانشگاه گلرنگ محول شد.

مهدوی در ادامه توضیح داد: در مرحله‌ی اول، ارزیابی‌هایی به‌عمل آمده، تنها افرادی که حداقل امتیاز مورد نظر را کسب کردند به مرحله دوم ارزیابی انتقال راه پیدا کردند. در مرحله دوم، مدیران گروه صنعتی گلرنگ وارد عمل شدند و از بین این استارتآپ‌ها افرادی را انتخاب کردند که حداقل امتیاز مورد نیاز را داشته و قابلیت سرمایه‌گذاری در آنها وجود داشته باشد؛ سپس، استارتآپ‌های انتخاب شده به مرحله سوم ارزیابی منتقل شدند. در این دوره نزدیک به ۶۷۵ استارتآپ در مرحله اول ارزیابی شدند.

وی افزود: مرحله سوم ارزیابی توسط مدیران ارشد گروه صنعتی گلرنگ، به ویژه دکتر فضلی، دکتر سزاوار، دکتر گودرزی، دکتر امیران، و دکتر ابراهیمی انجام شد و هدف اصلی این مرحله، حمایت حداکثری از استارتآپ‌ها بود.

مسئول تجاری سازی همچنین تصریح کرد: استارتآپ‌هایی که در مرحله دوم ارزیابی به بعد قرار می‌گیرند، آنهایی هستند که شرایط سرمایه‌گذاری را دارا می‌باشند و امتیاز لازم را کسب کرده‌اند. در غیر این صورت، استارتآپ‌ها از مرحله جایزه خارج می‌شوند و تنها افراد مورد تأیید به مرحله سوم ارزیابی ادامه می‌دهند. واضح است که در این فرآیند، اهمیت بنیان‌گذاری دانشگاهی برای استآرتاپ‌ها بسیار بالا است.

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ اظهار داشت: در سال اول برگزاری این مسابقه  در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۶۷۵ استارتآپ در مرحله اول ارزیابی شرکت کردند. از این تعداد، ۳۳۹ استارتاپ به مرحله دوم وارد شدند و در نهایت ۴۰ استآرتاپ به مرحله سوم ارزیابی راه یافتند. در این مرحله، تنها ۱۶ استآرتاپ انتخاب شدند تا به عنوان برترین استارتآپ‌ها تقدیر شوند.

به گفته مسئول تجاری سازی گلرنگ: در سال ۱۴۰۱ ، تعداد ۶۹۷ استارتاپ وارد مرحله اول ارزیابی شدند. از این تعداد، ۲۲۰ استارتاپ موفق به پیشروی به مرحله دوم شدند. از آنجا، ۸۱ استارتاپ به مرحله سوم ارتقا یافتند. این ۸۱ استارتآپ برتر به عنوان برگزیده‌ها انتخاب شدند و جوایز به مجموعه‌ای از برترین استارتآپ‌ها اهدا شد. جایزه اعطا شده به ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استارتآپ‌های مرحله دوم بود.

مهدوی همچنین گفت: در سال اول جایزه به این ۱۶ استآرتاپ ارزشمند، حدود ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان جوایز اهدا شد و همچنین بیش از ۴۰ استارتآپ سرمایه‌گذاری شدند و به گروه صنعتی گلرنگ پیوستند و بیش از ۴۰ استارتآپ دیگر نیز موفق به جذب سرمایه‌گذاری شدند.

دکتر مهدوی گفت: طی سال‌های اخیر گروه صنعتی گلرنگ  گام بلندی در موفقیت استارتاپ‌ها برداشته و همین امر مسابقه استارتآپی را متمایز کرده‌است. گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یک سرمایه‌گذار اصلی این امکان را دارد که در تمامی حوزه‌های استارتآپی سرمایه‌گذاری کند و استارتآپ‌ها را به این اکوسیستم وصل کند. این اقدام می‌تواند به استارتآپ‌ها فرصتی برای پیشرفت و توسعه بیشتر ارائه دهد.

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ گفت: گروه صنعتی گلرنگ، با بیش از هفت هلدینگ مستقل و بیش از ۴۵۰ شرکت مختلف در زمینه‌های متنوع از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی، و زنجیره تامین، عملاً یک اکوسیستم گسترده و چندمنظوره ایجاد کرده است؛ این گروه حتی کارخانه‌ای برای تولید خودروهای برقی راه‌اندازی کرده و در حوزه‌های پالایشگاه نفت و صنعت نفت نیز فعالیت دارد؛ در نتیجه استارتاپ‌ها در تمامی حوزه‌ها امکان شرکت دارند.

فراخوان حضور در سومین دوره جایزه استارت اپی استاد محمدکریم فضلی

مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی گلرنگ از سال ۱۳۸۶ با هدف آموزش پرسنل و تأمین نیروی انسانی ماهر گروه صنعتی گلرنگ تأسیس شد و با پذیرش دانشجو در سه رشته مهارتی فعالیت خود را آغاز نمود. این مرکز دانشگاهی پذیرش دانشجوی خود را براساس برنامه استراتژیک منابع انسانی گروه صنعتی گلرنگ انجام می‌دهد.

هدف از برگزاری جایره استارتآپی استاد محمدکریم فضلی، حمایت از کسب‌وکارهای استارتاپی و دانش‌بنیان است تا از طریق پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بی‌بدیل گروه صنعتی گلرنگ و شرکت‌های تابعه در اختیار کسب‌وکارهای استارتآپی و نوظهور قرار گیرد. دانشگاه گلرنگ برآن است تا سومین دوره جایزه استارتآپی را با رویکردی متفاوت و متمایز در حوزه‌های نوین دانش و فناوری برگزار کند. از این رو، به منظور معرفی جایزه و امکان حضور استارتآپ‌های فعال در سطح کشور، سومین دوره این جایزه با تمرکز بر کسب‌وکارهای نوین و فناورانه برگزار خواهد‌ شد.

مراحل حضور استارتآپ‌ها در سومین دوره جایزه استارتآپی استاد محمدکریم فضلی:

۱- ثبت‌نام و اعلام آمادگی استارتآپ‌ها از طریق لینک جایزه
۲- انجام اولین دوره ارزیابی توسط ارزیابان دانشگاه گلرنگ
۳- انجام ارزیابی مرحله دوم توسط نمایندگان شرکت‌های تابعه گروه صنعتی گلرنگ
۴- ارزیابی مرحله سوم توسط اعضای شورای سیاستگذاری جایزه
۵- انتخاب استارتآپ‌های برگزیده و معرفی در مراسم نهایی

معیارهای ۱۰۰۰ امتیازی این جایزه

تشخیص فرصت (۳۰۰ امتیاز)
تهیه طرح کسب‌وکار (۳۰۰ امتیاز)
استقرار کسب‌وکار (۴۰۰ امتیاز)

امتیازات حضور استارتآپ‌ها در این جایزه

اولویت موضوعی جایزه استارتآپی استاد محمد کریم فضلی

۱) فناوری اطلاعات

۲) FMCG

۳) رباتیک

۴)پزشکی و خدمات اجتماعی

۵) بازارهای مالی

۶) دیجیتال مارکتینگ

۷) آرایشی و بهداشتی

۸) IOT

۹) هوش مصنوعی

۱۰) بازیابی فلزات

۱۱) خودروهای خودران

۱۲) متاورس

۱۳) مدیریت مصرف و تولید آب

۱۴) انیمیشن

۱۵)  تحول دیجیتال

۱۶) گجت‌ها

۱۷) طراحی و توسعه وب سایت‌ها

۲۵) منابع انسانی

۲۶) تجارت الکترونیک

۲۷) حمل و نقل

۲۸) ساختمان

۲۹) بوم‌گردی

۳۰) بازچرخانی آب

۳۱) و…

گزارش‌های آماری جایره استارتآپی ۱۴۰۰

تعداد کل شرکت کنندگان: ۶۷۵

تعداد پذیرفته‌شدگان دوره اول ارزیابی: ۳۳۹

تعداد پذیرفته‌شدگان دوره دوم ارزیابی: ۴۰

تعداد استارتآپ‌های برگزیده: ۱۶

مجموع هدایای پرداخت شده: ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

گزارش‌های آماری جایره استارتآپی ۱۴۰۱

تعداد کل شرکت‌کنندگان: ۶۹۷

تعداد پذیرفته شدگان دوره اول ارزیابی: ۲۲۰

تعداد پذیرفته شدگان دوره دوم ارزیابی: ۸۱

تعداد استارتآپ‌های برگزیده: ۱۱

مجموع هدایای پرداختی: ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

ارتباط با دبیر خانه جایزه استارت‌آپی استاد محمد کریم فضلی

شماره تماس: ۱۰۳ داخلی ۰۲۱۸۸۸۰۷۲۰۰

لینک ثبت نام: https://evnd.co/Avhh0 [۳]

آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از میدان ولیعصر – کوچه امینی – پلاک ۱۸ – دانشگاه گلرنگ

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65736 [۱]

[۴] [۵]