- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

برای دومین سال پیاپی؛ سپرده‌گذاران بانک اقتصادنوین سود مازاد دریافت کردند

برای دومین سال پیاپی؛
 سپرده‌گذاران بانک اقتصادنوین سود مازاد دریافت کردند
برای دومین سال پیاپی؛
 سپرده‌گذاران بانک اقتصادنوین سود مازاد دریافت کردند
[۱]

بانک اقتصادنوین موفق شد برای دومین سال پیاپی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار مشتریان در سال ۱۴۰۰ سودی مازاد بر سود علی‌الحساب (سود قطعی) پرداخت کند.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، عملکرد درخشان این بانک در عملیات واسطه‌گری پولی که در نتیجه رشد قابل‌توجه در سپرده‌ها و دیگر منابع، اعطای تسهیلات مناسب با رعایت بهداشت اعتباری و مدیریت حاشیه سود رقم خورد، افزایش درآمدهای مشاع  و سود عملیاتی سال ۱۴۰۰ را در پی داشت و این زمینه را فراهم کرد تا این بانک بتواند در پاسخ به اعتماد سپرده‌گذاران و در راستای اجرای عملیات بانکداری اسلامی، برای دومین سال مالی متوالی مابه‌التفاوت سود قطعی پرداخت کند. 

میزان مابه‌التفاوت سود قطعی سال ۱۴۰۰ بانک اقتصادنوین نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۲.۳ برابر شده است که بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های بانک مرکزی ج.ا.ا محاسبه و به حساب سپرده‌گذاران بانک اقتصادنوین واریز شد.

گفتنی است، بانک اقتصادنوین که در سال ۱۴۰۰ بیشترین نرخ رشد در درآمدهای مشاع را در میان تمامی بانک‌های بورسی داشته، روند سودآوری خود را در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داده و موفق شده در چهارماهه  نخست سال جاری ۱۰هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال سود از محل عملیات واسطه‌گری پولی محقق کند. این عملکرد مناسب، نویدبخش روزهای خوب برای سپرده‌گذاران و سهامداران این بانک است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=44560 [۱]

[۳] [۴]