- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

با وجود فشارهای عظیم، کشور می تواند برای تولید نهاده های بخش کشاورزی روی پای خود بایستد

وزیر جهاد کشاورزی:
افتخار می کنیم، با وجود فشارهای عظیم، کشور می تواند برای تولید نهاده های بخش کشاورزی روی پای خود بایستد

دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی با قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان بانک کشاورزی و تعامل سازنده این بانک با وزارت جهاد کشاورزی، مهم ترین دغدغه های حال حاضر بخش کشاورزی را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۱] و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این نشست که صبح روز دوشنبه ۳۰ تیر سال جاری با حضور دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از معاونان ایشان و روح الله خدارحمی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک برگزار شد، دکتر خاوازی با ترسیم شرایط فعلی بخش کشاورزی خواستار تغییر رویکردهای عملیاتی بخش کشاورزی متناسب با این شرایط شد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تامین و تولید نهاده های بخش کشاورزی اظهار داشت: باعث افتخار است که با وجود فشارهای عظیم، کشور می تواند برای تولید نهاده های بخش کشاورزی روی پای خود بایستد و در این زمینه از همکاری بانک کشاورزی برای تامین نهاده های بخش قدردانی کرد.
دکتر خاوازی در بخش دیگری از سخنان خود بر همفکری و ارائه پیشنهادات سازنده برای حمایت مالی بیشتر از بخش کشاورزی از طریق شورای پول و اعتبار و مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد اهداف بخش و ارتقای آن تاکید کرد.
وی در ادامه اهمیت زنجیره تامین بخش کشاورزی را متذکر شد و افزود: هسته های مرکزی و اولیه تولید نهاده ها در این زنجیره مغفول واقع شده اند که این موارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد، برای حمایت از مرغ لاین ایرانی برنامه خاصی در دست تهیه و انتظار حمایت بیشتری از این طرح از بانک داریم.
  دکتر خاوازی در بخش پایانی سخنان خود با توجه به افزایش نرخ برخی از نهاده ها همچون کود، آفت کش و… خواستار حمایت از کشاورزان برای تامین نقدینگی لازم برای خرید نهاده های بخش شد.  

[۲] [۳]