با افزایش تولید سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

با افزایش تولید سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت
وزیر صمت پس از افتتاح خط تولید انبوه تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران:
تولید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فراتر از برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال/ با افزایش تولید سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت/ فعال سازی خطوط مونتاژ خودروی ایران در خارج از کشور تا پایان سال
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد، گفت: با افزایش تولید سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت.

به گزارش توسعه پویا به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین پس از آیین آغاز تولید انبوه تارا اتوماتیک در محل ایران خودرو در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: در قالب یک برنامه ویژه ۹ پروژه برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که شاهد کاهش قیمت خودروهای تولیدی باشیم، تصریح کرد:روند کاهشی قیمت خودروها را تا پایان سال خواهیم دید.

تولید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فراتر از برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد.

با افزایش تولید سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

فاطمی امین یادآور شد: سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمتها نیز کاهش می یابد.

وی صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها صنعتی رو به جلو توصیف کرد و نوید روزهای خوبی را برای این صنعت داد.

دریافت گزارش عملکرد خودروسازان به صورت منظم و رصد مداوم

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در تمامی حوزه ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می گیرند.

درخواست از خودروسازان برای افزایش کیفیت و کسب رضایت مشتریان

فاطمی امین تصریح کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

شناسایی موانع، ظرفیت ها و چالش های صنعت خودرو

وزیر صمت همچنین یادآوری کرد: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت ۱۰ برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها صنعت خودرو بوده است، موانع، ظرفیتها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

برنامه ریزی برای بکارگیری ظرفیت های صادراتی صنعت خودروی ایران

فاطمی امین گفت: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت ها، صادرات در این حوزه را از سال آینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می دهد.

وی در خصوص صادرات خودرو بیان کرد: صادرات خودرو به سه شکل صادرات خودروی کامل، صادرلت قطعات و راه اندازی خط تولید در کشور هدف صاداراتی است.

فعال سازی خطوط مونتاژ خودروی ایران در خارج از کشور تا پایان سال

وزیرصمت ادامه داد:خط تولید خودرو در چند کشور در حال فعالسازی است که تا پایان سال یکی ازخطوط فعال خواهد شد.

گفتنی است، هم‌زمان با شب میلاد پر برکت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)‌، تولید انبوه تارا اتوماتیک با حضور وزیر صمت انجام شد.

همچنین پروژه جدید توسعه‌ محصول ایران خودرو با امکانات و طراحی به‌روز نیز آغاز و معرفی شد.

بازدید از مرکز تحقیق، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو و آشنایی با آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی از دیگر برنامه های وزیر صمت در ایران خودرو بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *