بانک ملت؛ نماد شاخص‌ساز این روزهای بازار سرمایه

بانک ملت؛ نماد شاخص‌ساز این روزهای بازار سرمایه
بانک ملت؛ نماد شاخص‌ساز این روزهای بازار سرمایه
بدون تردید نماد «وبملت» متعلق به بانک ملت همواره یکی از مهم‌ترین نمادهای شاخص‌ساز و بازارساز طی سال‌های گذشته بوده و در روزهای گذشته نیز با وجود افت و خیزهای شاخص کل، این نماد بوده که مانع از ریزش بیشتر بازار شده است.

به گزارش توسعه پویا از اخبار پولی مالی در ۳۰ روز کاری گذشته این نماد ۱۲ روز را با سرخپوشی به پایان برده و در ۱۷ روز دیگر هم سبزپوش بوده و تنها یک روز (۲۷ بهمن‌ماه) ثابت و بدون تغییر بوده است.
بدنبال برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک ملت در تاریخ نهم بهمن‌ماه، این شرکت در بیشتر روزهای بعد نقشی مهم در رشد شاخص یا جلوگیری از افت بیشتر آن داشته است.
به عنوان نمونه در روز یکشنبه اول اسفندماه، شاخص کل بورس تهران افتی ۷هزار و ۷۸۹ واحدی را به ثبت رساند و به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. تنها نماد از بین نمادهای شاخص ساز که مانع از افت بیشتر شاخص کل در این روز شد، نماد وبملت با تاثیر ۶۶۲ واحدی بود.
در ۳۰ روز گذشته قیمت این سهم از ۳۱۵ تومان به ۳۲۳ تومان افزایش یافته که با توجه به بزرگی این شرکت و زیرمجموعه‌های فراوان آن، رقم مناسبی محسوب می‌شود.

درآمد ۴۷.۵ هزار میلیارد تومانی از محل تسهیلات
بررسی آخرین صورت مالی منتشر شده این بانک بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد که این تاثیر مثبت در شاخص کل بورس بی دلیل نیست زیرا این بانک در ۱۰ماهه نخست امسال تنها از محل تسهیلات اعطایی رقمی بیش از ۴۷ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.
این بانک تنها در آذرماه امسال رقمی بیش از ۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان از این محل درآمدزایی داشته است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
درآمد این بانک از محل اوراق بدهی در مدت زمان مشابه نیز رقمی معادل ۲هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بودهاست.
اما این بانک رقم قابل توجه ۴هزار و ۱۸۶ میلیارد تومانی نیز از محل کارمزدهای خود در ۱۰ ماهه نخست امسال درآمد داشته است. بیش از ۳۸۱ میلیارد تومان از این رقم مربوط به درآمدهای کارمزدی آن در آذرماه امسال بوده است.
صورت‌های مالی منتشر شده حکایت از آن دارند که بانک ملت در دوره مالی منتهی به سی‌ام آذرماه رقمی بیش از ۵۵۷ میلیارد تومان نزد سایر بانک‌ها سپرده دیداری داشته است.
رقم سپرده دیداری ارزی بانک ملت نزد سایر بانک‌ها نیز در ۱۰ ماهه امسال برابر با ۳۳ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان بوده است. از این رقم تنها یک هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در آذرماه امسال سپرده‌گذاری شده است.
سپرده مدت‌دار بانک ملت نزد سایر بانک‌ها نیز در این مدت هم تنها ۳۳ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان بوده است.
در مجموع بانک ملت از نظر سپرده دیداری و کوتاه مدت در ۱۰ ماهه امسال ۸۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان نزد سایر بانک‌ها سپرده داشته است. از این رقم تنها یک هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان آن در آذرماه سپرده گذاری شده و باقی مربوط به ماه‌ها و یا سال‌های قبل است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=37225

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *