- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

بانک سینا مقررات کمیته بال و نرخ کفایت سرمایه را به خوبی رعایت کرده است

بانک سینا مقررات کمیته بال و نرخ کفایت سرمایه را به خوبی رعایت کرده است
مدیرعامل بانک سینا در شهر مقدس مشهد مطرح کرد:
بانک سینا مقررات کمیته بال و نرخ کفایت سرمایه را به خوبی رعایت کرده است [۱]

مدیرعامل بانک سینا در همایش یک روزه مدیران صف و ستاد در شهر مقدس مشهد گفت: در ۶ ماه گذشته با توجه به ظرفیت بانک سینا در فضای خدمات در اکثر شاخص ها، عملکرد خوب و قابل دفاعی صورت گرفته است.

به گزارش توسعه پویا [۲]، دکتر ایمانی تصریح کرد: بانک سینا در مدت یاد شده با وجود فشارها و تنگناهای اقتصادی، رشد خوبی را تجربه کرده و در حال حاضر یکی از شفاف ترین بانک ها در ارائه عملکرد و انتشار صورت های مالی است.

وی افزود: علیرغم همه مشکلات طی ۶ ماه گذشته و رقبای سرسختی که از همه امکانات و ظرفیت ها برخوردار هستند، به همت کارشناسان و مدیران، ارتقاء عملکرد شاخص های بانک را تجربه کردیم و رسالت اصلی بانک که برآورده کردن انتظارات ذی نفعان و سهامداران بانک بود، به نحو احسن انجام شد.

وی بهبود و اصلاح ساختار مالی بانک سینا را منطبق با استانداردهای بانک مرکزی و نتیجه ی آموزش نیروی انسانی مجرب دانست و گفت: در حوزه فعالیت های بانک، همکاران با سختکوشی و جدیت در شرایط اقتصادی فعلی، برنامه ها و اهداف تعیین شده را بر اساس بودجه مصوب، محقق کردند.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به وضعیت عملکردی بسیار مطلوب این بانک در حوزه وصول مطالبات، گفت: در حال حاضر نسبت آمار مطالبات غیر جاری بانک به ۳.۱ درصد رسیده و درصدد هستیم این نسبت را به کمتر از ۳ درصد برسانیم که خود اتفاقی بی نظیر در حوزه فعالیت های بانکی است.

دکتر ایمانی همچنین با اشاره به عملکرد خوب بانک سینا در رعایت مقررات کمیته بال و نرخ کفایت سرمایه، گفت: بانک سینا جزو معدود بانک هایی است که بر اساس رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی مجوز تاسیس ۲۰ شعبه را اخذ نموده است. همچنین در تمام ۷ ماه گذشته حساب بانک سینا در بانک مرکزی بدهکار نبوده و ضمن افشای به موقع، شفاف و روشن اطلاعات مالی در کدال، موفق به ارتقاء و صعود جایگاه بانک از بازار دوم بورس به بازار اول و قرار گرفتن در بین ۵ بانک حاضر در این بازار شده است.

دکتر ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از علت های موفقیت بانک سینا از گذشته تاکنون برخورداری از سهامدار خوب بوده است که با توجه به تفکر و رویکرد سهامدار عمده در امر قرض الحسنه و تاکید بر این امر خداپسندانه، مناطق و شعب به هر میزان که می توانند می بایست در راستای کمک به اقشار آسیب دیده و کم برخوردار وام قرض الحسنه پرداخت نمایند و اطمینان داشته باشند که برکت این کار قطعا به مجموعه باز خواهد گشت.

وی گفت: آمار و عملکرد بانک سینا نشان می دهد که با همدلی، همراهی و هماهنگی همکاران در تمام بخش ها در راستای اعتلای جایگاه و موقعیت فعلی به عنوان بانکی شفاف و شناخته شده قدم های موثری برداشته شده است.

گفتنی است این همایش از سلسه همایش های منطقه ای بانک سینا است که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ستادی و مناطق در سه شهر تبریز، مشهد و شیراز برای بررسی عملکردها و تبیین سیاستهای آتی بانک تا پایان سال برگزار می شود.

[۳] [۴]