بانک ایران‌زمین در تکاپوی حفاظت از محیط زیست

بانک ایران‌زمین در تکاپوی حفاظت از محیط زیست
بانک ایران‌زمین در تکاپوی حفاظت از محیط زیست
بانک ایران زمین با توجه به ضرورت مسئولیت پذیری دستگاه‌ها در مقوله‌های زیست محیطی، در فعالیت‌هایی که موجبات حفظ محیط زیست و ارتقای شاخص‌های این موضوع می‌شود، سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، در حالی که بخش بانکی کشور با تسهیلات حمایتی از صنایع آلاینده، نتوانسته در خصوص مسؤولیت اجتماعی خطیر خود در حیطه جهت‌دهی تولیدات به سمت تکنولوژی و روش‌های تولید پاک، به‌درستی نقش ایفا کند و در عمل حامی مالی تولیدات و صنایع آلاینده فاقد صلاحیت زیست‌محیطی شده، بانک ایران‌زمین در این راستا تلاش کرده که مسئولیت خود را به‌درستی درک و به وظایف خود در این باره عمل کند.

مسئولان این بانک دریافته‌اند که ساختار حمایتی ناصحیح سیستم بانکی از صنایع و تولیدات آلاینده، افزایش انتشار آلاینده زیست محیطی را به دنبال دارد و از همین رو به اصلاح این ساختار حمایتی و تسهیلاتی بانکی پرداخته‌اند تا در بهبود محیط‌زیست نقش ایفا کرده باشند.

بانک ایران‌زمین در راستای تحقق نقش‌آفرینیِ اجتماعی علاوه بر اقداماتی چون احداث مدارس در نقاط محروم، حمایت از تولید واکسن داخلی کرونا و… مقوله مسئولیت اجتماعی از منظر محیط زیست را به طور جدی دنبال کرده است. این بانک سال‌هاست کمپین محیط زیستی «#همین_یک زمین» را با آغاز بهار با هدف پاکسازی محیط زیست به صورت مسابقه عکس و نقاشی برگزار می‌کند.

هم‌چنین این بانک در مقام حامی جدی و دغدغه‌مند محیط‌زیست کشور، از سال ۹۵ و در قالب حمایت از جایزه یحیی- محیط‌بان برجسته شهید، یحیی شاه کوه محلی- بر نقش پررنگ و حساس خود در این زمینه، تأکید کرده است. پیش از این نیز، ایران‌زمین با برپایی کمپین محیط‌زیستی کاشت درخت با عنوان «پیک زمین»، از پیشروان فعالیت‌های زیست‌محیطی بین بانک‌ها بوده است.

اقدامات این بانک در راستای مسئولیت محیط‌زیستی‌اش به همین موارد ختم نمی‌شود. اجرای برنامه‌های پاکسازی در سراسر کشور توسط پرسنل بانک، ساخت سرود جنگل تشنه، حمایت از مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «بهره‌وری سبز و حفظ محیط زیست»، ساخت اپلیکیشن همیار بانک در راستای حذف بروشورهای کاغذی بانک، مسابقه «یک قطره آب کمتر»، «پویش آلرژی به مصرف انرژی» برای اصلاح الگوی مصرف، پویش «من هم یک جنگلبانم»، پویش «سهم من برای تالاب» برای بقای این زیستگاه ارزشمند و اقداماتی از این دست را نیز می‌توان به این فهرست افزود.

عبدالمجید پورسعید به عنوان مدیر عامل بانک ایران زمین درباره بانکداری سبز معتقد است: «بانک‌ها همواره به عنوان یکی از محورهای اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی و توسعه پایدار اقتصاد مطرح بوده‌اند. چه زمانی که با ارائه خدمات دیجیتال نقش مهمی در کاهش مصرف منابع محدود دارند و چه نقشی که می‌توانند در تولید و اقتصاد در این زمینه داشته باشند».

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=36727

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *