بازدید مجازی دکتر صالح آبادی از شعبه سنندج بانک توسعه صادرات ایران

بازدید مجازی دکتر صالح آبادی از شعبه سنندج بانک توسعه صادرات ایران
بازدید مجازی دکتر صالح آبادی از شعبه سنندج بانک توسعه صادرات ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به صورت مجازی و وبینار از شعبه سنندج این بانک دیدار و با همکاران گفتگو کرد.

به گزارش توسعه پویا به نقل از خبرنگار اگزیم نیوز، علی صالح آبادی در این بازدید ضمن تقدیر از عملکرد شعبه سنندج به ویژه در حوزه ارزی، گفت: این شعبه در محورهای ارزی از جمله اعتبارات اسنادی، بروات وارداتی، خرید و فروش ارز و صدور حوالجات در زمره شعب خوب و شش شعبه برتر بانک توسعه صادرات ایران قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در تعیین سقف اختیارات و درجه شعب بازبینی شود، افزود: شعب فارغ از درجه بندی، در بخش­های متفاوت از مزیت­های مختلفی برخوردارند، لذا برای تعیین سقف اختیارات شعب، نباید آن­ها را محدود به درجه ­بندی کرد؛ ضروری است در این زمینه به تفاوت­ها و مزیت­های عملکردی شعب توجه داشت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: در صورت نیاز ضروری است معاونت بین­ الملل بالاتر از سقف اختیارات شعب و همچنین لزوم کسب تاییدیه از ستاد، ساز و کار لازم را برای ارائه خدمات به مشتریان در حداقل زمان را طراحی کند.

صالح آبادی در ادامه این نشست، بر ارجحیت اعتبار مشتری بر وثیقه اخذ شده تاکید کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد به منظور تسهیل ارائه خدمات به مشتریان، بر اساس نتیجه اعتبارسنجی مشتری، همراهی ­های لازم را در حوزه وثائق انجام دهد.

به گفته صالح آبادی، بانک توسعه صادرات ایران تلاش می ­کند در راستای حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور و برای حفظ مشتریان دارای رتبه اعتباری مناسب، از انواع راهکارهای تسهیل کننده استفاده کند.

وی در حوزه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: هرچند در استفاده از این منابع محدودیت­هایی وجود دارد اما بانک آمادگی دارد که برای مناطق محروم و کمتر برخوردار، سهم بیشتری از منابع صندوق توسعه ملی را در نظر گیرد.

صالح آبادی از مدیریت امور شعب خواست که در خصوص کارمزد خرید و فروش اسکناس امکان سنجی لازم را انجام دهند تا مشخص شود چگونه می­ توان بانک را در زمینه خرید و فروش ارز نسبت به صرافی در اولویت قرار داد.

 مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد با توجه به وضعیت مطلوب خدمات ارزی شعبه سنندج، بازبینی در رتبه بندی و اعطای امتیازات به این شعبه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در این بازدید مجازی همکاران شعبه سنندج، مشکلات و چالش­های خود را با مدیران ارشد حاضر در این وبینار مطرح کرده و در این خصوص به رایزنی پرداختند.

 رئیس شعبه سنندج بانک توسعه صادرات ایران در این بازدید گزارش عملکرد یک ساله شعبه را ارائه کرد و گفت: به بیش از صد درصد از اهداف پیش بینی شده برای شعبه دست یافته­ ایم.

 به گفته حسین زاده، بالغ بر ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارز در این شعبه خرید و فروش شده و درآمد کل این شعبه از بانک در شهر سنندج طی سال ۱۳۹۹ یک میلیارد و ۶۹ میلیون ریال بوده است.

وی اعلام کرد: شعبه سنندج در بخش مانده سپرده ریالی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۵۳ درصد رشد را تجربه کرده، به این ترتیب در سال ۹۹ بالغ بر ۵۹۱ میلیارد ریال و سال ۹۸ بالغ بر ۲۳۳ میلیارد ریال مانده سپرده ریالی داشته است.

حسین زاده اظهار داشت: خوشبختانه مانده مطالبات غیرجاری شعبه سنندج در سال ۹۹ معادل  ۲/۰ درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری، یعنی ۱۱ درصد عدد بسیار خوبی به شمار می رود.

رئیس شعبه سنندج بانک توسعه صادرات ایران گفت: این شعبه با اعطای ۸۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صادرکنندگان استان کردستان در سال ۹۹، نسبت به سال قبل از آن، رشد ۱۷۰ درصدی را رقم زده است؛ این شعبه در سال ۹۸، تسهیلاتی معادل ۳۱۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال تسهیلات به مشتریان داده است.

حسین زاده در این بازدید پایین بودن سقف تعهدات ارزی را از چالش­های شعبه در مسیر ارائه تسهیلات و خدمات به مشتریان عنوان کرد.

 دراین بازدید مجازی، همکاران شعبه مطالبات خود را برای مدیران ارشد بانک مطرح کرده و در مورد  راهکارهای رفع چالش­های پیش رو رایزنی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *