بازتاب گسترده سفر وزیر صمت کشورمان به دمشق در رسانه‌های سوریه

بازتاب گسترده سفر وزیر صمت کشورمان به دمشق در رسانه‌های سوریه
بازتاب گسترده سفر وزیر صمت کشورمان به دمشق در رسانه‌های سوریه

سفر سه روزه رییس وزیر صنعت، معدن و تجارت به دمشق در رسانه های سوریه بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش توسعه پویا به نقل از شاتا، سفر سید رضا فاطمی امین به سوریه و دیدارهای وی با نخست وزیر سوریه و وزیر اقتصاد این کشور در راستای دیپلماسی فعال اقتصادی ایران و مناسبات خوب و رو به رشد دو کشور مورد توجه محافل رسانه ای منطقه و بین الملل قرار گرفت.

صوت السوریا نوشت: محمد سامر الخلیل «وزیر اقتصاد و بازرگانی خارجی سوریه» در پی استقبال از فاطمی امین دیدار هیات ایرانی از سوریه را در چارچوب ادامه همکاری و همبستگی میان دو طرف برای تقویت روابط در زمینه های مختلف دانست.

تلویزیون سوریه نیز در چند نوبت مصاحبه ها و گفتگوهای هیات ایرانی را پوشش داد و اعلام کرد که سفر هیات ایرانی با دیدارهای مهمی در سطح رسمی و همچنین افتتاح دومین نمایشگاه تولیدات ایران در دمشق با مشارکت ۱۶۴ شرکت ایرانی از بخش های مختلف و نیز انتقال تجربیات و توانمندی های فراوان ایران در زمینه‌های متنوعی همراه بود که سوریه به آنها نیاز دارد. همچنین این دیدارها، فرصت بررسی قانون سرمایه گذاری و نیز مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در سوریه را فراهم کرد.

الشرق الاخبار سوریه نیز به پوشش اخبار وزیر صمت کشورمان پرداخت و اعلام کرد: در این سفر رضا فاطمی امین با مقامات سیاسی و بلندپایه سوریه از جمله نخست وزیر سوریه دیدار و ملاقات داشته است.

خبرگزاری سانا، اصلی ترین رسانه سوریه هم تمام نشست های هیات ایرانی را پوشش داد و اعلام کرد: کمیته مشترک صنعتی سوریه و ایران در نشستی به ریاست زیاد صباغ «وزیر صنعت سوریه» و سید رضا فاطمی امین «وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران» تشکیل شد.

گفتنی است در جریان سفر وزیر صمت به دمشق که با همراهی رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، روسای کمیسیون های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان همراه بود، ۴ تفاهم نامه‌ همکار‌ی‌های مشترک میان دو کشور ایران و سوریه نیز به امضای سیدرضا فاطمی امین«وزیر صمت کشورمان» و وزرای سوری رسید. این تفاهم نامه‌ها در زمینه‌های همکاری تجاری، صنعتی و استاندارد می باشند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=33685

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *