- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

ایفای نقش جدید صنعت بیمه در کشور نیازمند اصلاح قوانین و ساختارهاست

ایفای نقش جدید صنعت بیمه در کشور نیازمند اصلاح قوانین و ساختارها ست
ایفای نقش جدید صنعت بیمه در کشور نیازمند اصلاح قوانین و ساختارهاست [۱]
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پاسخ مثبت رئیس جمهور به درخواست صنعت بیمه کشور، صنعت بیمه در بندهای توافق‌های بین‌المللی قرار گرفت و تاکنون ۱۱ توافق نامه با کشورهای مختلف منعقد شده و این صنعت به سمت تعاملات بین‌المللی پیش رفته است.

به گزارش توسعه پویا [۲] از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی مهندس مجید بهزاد پور در نشست مشترک با شبکه فروش بیمه خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد،گفت: تاکنون به این صنعت متناسب با جایگاه و توانش کمتر توجه شده است.

وی اظهار داشت: صنعت بیمه در یک مسیر تحول جدی قرار گرفته و شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی زمینه را به نحوی فراهم کرده است که صنعت بیمه باید یک پوست اندازی جدی انجام دهد که این تحول در مقررات، آیین نامه ها و ساختارهای جدید خود را نشان می دهد.

وی افزود: در راستای تحول در صنعت بیمه، ممکن است انتظارت زیادی از این صنعت بویژه در سرمایه گذاریها در طرحهای بزرگ کشور وجود داشته باشد که ما از آن استقبال خواهیم کرد، زیرا هر چند ممکن است توان سرمایه گذاری صنعت بیمه در این بخش محدود باشد اما چون این صنعت از اهرم جدی در حیطه مسئولیتهایش شامل تضمین، شناسایی و مدیریت ریسک برخوردار است، می تواند با توان مالی خود به مشکلات اقتصادی کشور رسیدگی کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: صنعت بیمه در کشور نقش پیشرو و هدایتگر دارد و همه معتقدند که صنعت بیمه بااحتیاط بوده و حساب شده عمل می کند، از این ویژگی استقبال می کنیم و با حل مشکلات و ناهماهنگی ها بزودی به مرحله ای خواهیم رسید که به عنوان یکی از ارکان جدی تامین منابع مالی کشور مسیر تحول را طی خواهیم کرد، در این راستا اگر نیاز باشد مقررات و آیین نامه های داخلی خود را اصلاح خواهیم کرد.

بهزادپور اظهار داشت: مهمترین نکته در تحول صنعت بیمه داشتن اتفاق نظر است و هم اکنون هماهنگی بین ارکان مختلف صنعت بیمه مطلوب بوده و نباید این رویکرد تعاملی در هیچ بخشی تضعیف شود، خوشبختانه صنعت بیمه یکی از بهترین فضاهای کاری را داشته و اگر اتحاد بین بخشهای مختلف آن بیشتر می شود می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران بهزادپور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی اشان مبنی بر اینکه “شاخص های بیمه قابل قبول است” گفت: صنعت بیمه ایران براساس فهرستی از شاخص های ارزیابی که صنعت بیمه در دنیا دارد، بررسی شده و در تمام شاخص ها تقریبا مثبت و قابل قبول بوده است.

وی اظهار داشت: در واقع تولید بیمه در کشور افزایش یافته و پوشش های ریسک نسبت به بیمه و جمعیت تحت پوشش آن افزایش یافته است، بسیاری از خدمات بیمه ای که باید گرانتر فروخته می شد، ارزنتر ارائه شده و در مجموع پوشش های بیمه ای در کشور رشد داشته اما قیمتها پایین تر آمده است.

بهزادپور در خصوص طرح مشکلات از سوی نمایندگان بیمه گران و کارگزاران بیمه که در این نشست مطرح شد، گفت: در خصوص اصلاح آیین نامه آمادگی پذیرش نظرات مختلف در این زمینه را داریم، اتاق فکری در بیمه مرکزی ایران تشکیل داده ایم که از این پس نمایندگان بیمه گران و کارگزاری ها نیز در آن حضور خواهند یافت، در خصوص ارایه آموزشها به نمایندگان بیمه و کارگزاری ها با کمترین هزینه آمادگی کامل داریم، افزایش مدت اعتبار پروانه نمایندگی بیمه از سه به پنج سال نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد اما کلیت آن قابل قبول است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۴۸ شرکت کارگزاری بیمه برخط در کشور و اتصال آنها به سوئیچ گفت: در تحولی که قرار است صنعت بیمه داشته باشد، داشتن فناوری و نوآوری الزامی است و نباید به هیچ وجه این بخش لطمه ببیند، در این راستا از کارگزاریهای برخط استقبال می کنیم اما باید در چارچوب و قوانین صنعت بیمه فعالیت کنند لذا با تخلفات در این بخش برخورد خواهیم کرد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=61757 [۱]

[۳] [۴]