- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

«ایده پردازی» و «تصمیم سازی» ویژگی کارشناس روابط عمومی «عصر اطلاعات»

«ایده پردازی» و «تصمیم سازی» ویژگی کارشناس روابط عمومی «عصر اطلاعات»
مدیرعامل شرکت ملی پست مطرح کرد؛
«ایده پردازی» و «تصمیم سازی» ویژگی کارشناس روابط عمومی «عصر اطلاعات»
پیام تبریک لیائی به مناسبت فرارسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی
[۱]

روابط عمومی ها به عنوان مرکز ارتباطی سازمان و به دلیل جایگاه استراتژیک و بنیادین خود، یاری رسان سازمان ها در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی هستند و به عنوان نهادی پویا در سازمان هیچ گاه سکون و تعطیلی ندارند.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ محمود لیائی در پیامی که به مناسبت فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت “روز جهانی ارتباطات و روز ملی  روابط عمومی” صادر کرد، کارشناسان روابط عمومی عصر اطلاعات را ایده پرداز و تصمیم ساز خواند. 
متن کامل پیام وی به شرح زیر است: 
پست یکی از قدیمی ترین سیستم های ارتباطی جوامع بشری به شمار می رود که در دهکده جهانی و عصر ارتباطات بدون جایگزین، همچنان در حال فعالیت است. زمانی که از ارتباطات سخن به میان می آید، نام «پست» به عنوان کهن ترین و ماندگارترین نوع ارتباط در اذهان تداعی می شود.
هر چند ابتدا ظهور و گسترش فناوری اطلاعات، قواعد حاکم بر خدمات ارتباطی را در عصر حاضر دگرگون و نقش خدمات سنتی پست را در این بازار تا حدودی کمرنگ نمود، اما پست با شبکه گسترده و فراگیر خود  از پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی، جایگاه ویژه‌ای در بازار خدمات ارتباطی برای خود ایجاد نمود.
ادغام شبکه پستی و شبکه‌های دیجیتالی با رویکرد هم‌افزایی، از جمله این فرصت‌هاست. ترکیب نقاط قوت خدمات سنتی پست با انعطاف‌پذیری و سرعت رسانه‌های الکترونیکی توانسته است دامنه جدیدی از ارتباطات وخدمات نوین را رقم بزند.
امروز در عصر ارتباطات و اطلاعات که با ظهور فناوری های جدید همراه است، صحبت از اطلاعات و جوامع اطلاعاتی است . هر جامعه ای که از لحاظ بار اطلاعاتی غنی تر باشد راحت تر پله های پیشرفت را طی خواهد نمود . 
در جوامع اطلاعاتی و جوامع دیجیتالی که بر اساس جمع آوری، انباشت، چرخش و گردش سریع داده ها و اطلاعات بر مبنای فضای مجازی و رسانه های نوین بنا شده، روابط عمومی ها بر اساس ایفای نقش اطلاع رسانی یکی از عوامل اصلی تولید کننده اطلاعات هستند.
از ویژگی های خاص این روابط عمومی ها این است که محدود به زمان و مکان نیستند و ضمن آشنایی کامل با فناوری روز و تسلط به مسائل ارتباطی، ایده می دهند و تصمیم سازی می کنند.
نام گذاری روزی به نام روز ارتباطات و روابط عمومی که به مثابه آئینه تمام نمای انتظارات و مطالبات مردم از سازمان ها و نهادهاست، نشان از اهمیت روزافزون در نگاه تخصصی به شبکه های ارتباطاتی در دنیای پیچیده امروز دارد.
روز ملی ارتباطات؛ نقطه عطفی در توسعه و تحول صنعت روابط عمومی کشور است. نگاه حاضر به صنعت روابط عمومی در کشور می‌تواند گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی کشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد.
در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند مبتنی بر تخصص و مهارت دست اندرکاران این حوزه، تبریک صیمانه خود را تقدیم حضور فعالان روابط عمومی نهادها و سازمان ها به خصوص کارشناسان روابط عمومی شبکه پستی کشور می نمایم.
امیدوارم با جدیت در ارتقای دانش و مهارت های لازم در  عصر ارتباطات و رسانه های نوین بتوانید نقش کلیدی، اثرگذار و راهبردی حرفه خود را شناسایی و در راستای تقویت جایگاه شرکت ملی پست بیش از پیش گام بردارید که پیشرفت هر سازمان، نهاد و جامعه ای در گروی حضور متخصصین آگاه و مجهز به دانش روز ارتباطات و روابط عمومی به عنوان هنر هشتم خواهد بود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=40240 [۱]

[۳] [۴]