اولویت‌بندی استفاده از رسانه‌ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان

اولویت‌بندی استفاده از رسانه‌ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان
همگام با پژوهش در صنعت بیمه:
اولویت‌بندی استفاده از رسانه‌ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان

بیمه تعاون در راستای سیاست های ترویج علم در صنعت بیمه، اقدام به دستاوردهای پژوهشی متخصصان آکادمیک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت نظر به اهمیت بهره مندی علم کاربردی، اقدام به بیان دستاوردهای کاربردی مقالات پژوهشی کرده است؛ بر این اساس، در نخستین بررسی، مقاله «اولویت بندی استفاده از رسانه ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان» نوشته «مهسا ویسی و ندا سلیمانی» که در نشریه «مطالعات جامعه شناسی» منتشر شده است، مورد بازخوانی قرار گرفت.
در این مقاله که با هدف مطالعه تعیین عوامل اولویت بندی استفاده از رسانه ها برای آگاهی از برندهای صنعت بیمه صورت گرفته بود، جامعه آماری متشکل از ۳۸۴ نفر از بیمه گذاران شرکت های بیمه شهر تهران (مستخرج شده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۳) و نیز خبرگان (افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت بیمه و ده سال سابقه کاری در این صنعت داشته باشند) این صنعت مورد بررسی قرار گرفته بودند.
همچنین بر اساس این تحقیق که بر اساس ۲۸ شاخص ارزیابی انجام شده بود، هفت رسانه شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیو، بیلبوردهای سطح شهر، روزنامه و مجلات، اینترنت، دوستان و آشنایان (تبلیغات دهان به دهان) به عنوان اثربخش ترین رسانه ها در نظر گرفته شدند.
از دیگر سو، نتایج این پژوهش نشانگر آن است که عمده افراد بیمه های خود را از طریق شعب و نه از طریق نماینده و کارگزار بیمه تهیه کرده اند.
ویسی و سلیمانی در تحقیق خود تأکید می کنند که میزان مصرف رسانه، متمایز بودن رسانه، محتوای پیام، توانایی انتقال مطلب، به روز بودن رسانه، اعتبار رسانه، میزان جلب اطمینان، هزینه استفاده از رسانه و در دسترس بودن رسانه از جمله معیارهای کلیدی است که در معرفی صنعت بیمه از طریق رسانه به عموم مردم می تواند موثر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *