مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از اقدامات اجرایی ستاد مدیریت بارش خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار، شاهد تشکیل ستاد مدیریت بارش در معاونت حمل و نقل و ترافیک هستیم که با هدف ارتقای ایمنی، کاهش گرههای ترافیکی و بهبود عملکرد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی گلشنی در مورد تدابیر و تمهیداتی که برای فصل بارش در نظر گرفته شده است، افزود: ستاد منطقهای مدیریت بارش به ریاست شهرداران مناطق در ۲۲ منطقه تشکیل شده که سه معاونت حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فنی و عمرانی به صورت مستقیم در این ستاد، عضویت و دخالت دارند.
وی با اشاره به اینکه ستاد بارش با هدف ارتقاء و بهبود ایمنی معابر، کاهش و رفع گرههای ترافیکی و بهبود عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی ایجاد شده است، اظهار کرد: این ستاد در دو حوزه عملکردی شامل سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک و مناطق ۲۲ گانه، مشغول به فعالیت است و ارگانهایی مانند پلیس راهور و اورژانس تهران نیز با هر دو حوزه همکاری و هماهنگی دارند.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: اقدامات ستاد مدیریت بارش شامل ۳ موضع قبل، حین و بعد از بارش است و از طریق این ستاد در تلاش هستیم تا اثرات بارش در ایجاد ترافیک را تا جای ممکن کاهش دهیم.
لینک کوتاه: