انجام هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو برای تأمین برق و آب بخش صنعت

انجام هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو برای تأمین برق و آب بخش صنعت
وزیرصمت در جمع فعالان اقتصادی سبزوار خبر داد:
انجام هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو برای تأمین برق و آب بخش صنعت

وزیر صمت در ادامه سفر خود به خراسان‌رضوی با حضور در جمع فعالان بخش صنعت و معدن سبزوار از انجام هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو برای حل مشکلات تأمین برق و آب بخش صنعت خبر داد.

به گزارش توسعه پویا از شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین گفت: اکنون در بخش صنایع با مشکل کمبود برق روبه‌رو هستیم که برای رفع این معضل، سرمایه‌گذاری تولید ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور، آغاز شده است.

وی اضافه کرد: کشور با کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در بخش صنعت روبه‌رو است که برای تأمین این نیاز، حدود ۱۲ هزار مگاوات سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ در بازه زمانی چهار ساله انجام می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به موضوع تأمین منابع آب در بخش صنایع نیز توضیح داد: هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو انجام شده که از پساب‌های واحد شهری در حوزه صنعت استفاده شود.

فاطمی‌امین گفت: همچنین در بودجه مجلس مصوب شد قیمت گاز برای واحدهای تولیدی معادل نیروگاه‌های دولتی محاسبه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات مبتنی بر سامانه جامع تجارت برنامه‌ریزی شده است و همچنین سامانه ۱۲۴ وسیع‌تر شده تا مشکلات از این طریق منعکس شود.

وی با اشاره به ارتباط دانشگاه با بخش صنعت افزود: دانشگاه نباید مبتنی بر درآمدهای نفت کشور باشد و باید برای شکوفایی بیشتر این عرصه، تحقیق‌، پژوهش و علم به صنعت متصل شود.

فاطمی‌امین عنوان کرد: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار امسال عملیاتی می‌شود و در موضوع تأمین مواد اولیه، راهکار این وزارتخانه ورود واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

وی افزود: برای تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می‌شود که علاوه بر از بین بردن انحراف منابع، با تأمین مالی زنجیره‌ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می‌یابد.

گفتنی است بازدید از پروژه‌های صنعتی پارس هستی آسیا و بوستان الیاف پارت و نشست با فعالان بخش صنعت از برنامه‌های وزیر صمت در شهرستان سبزوار بود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=38779

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط