- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق «گام» توسط بانک اقتصادنوین

انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق «گام» توسط بانک اقتصادنوین
با هدف حمایت مالی از تولید و اشتغال ملی انجام شد؛
انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق «گام» توسط بانک اقتصادنوین [۱]
بانک اقتصادنوین اقدام به انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق گام (گواهی اعتبار مولد) برای صنعت خودرویی کشور کرد.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک با هدف تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، کمک به توسعه و شکوفایی اقتصاد ملی و نیز رونق تولید و پایداری اشتغال در شرایط تحریم، با انتشار ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق گام، اقدام به تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت خودرویی کشور کرد.

اوراق گام، به عنوان یک ابزار بازار محور ، غیر تورم زا و با قابلیت نقل‌وانتقال در بازارهای پول و سرمایه، ابزار نوینی در تامین اعتبار برای بنگاه‌های تولیدی است که بر اساس آن تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه، از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و آن را به فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند. دارنده این اوراق می‌تواند گواهی را تا زمان سررسید آن نزد خود نگه دارد، یا آن را به فروشنده مواد اولیه خود واگذار کند و یا نسبت به تنزیل آن در بازار سرمایه اقدام نماید.

گفتنی است بانک اقتصادنوین حمایت از تولید و اشتغال ملی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی خود می‌داند و به ویژه در دوسال گذشته با تمام توان و ظرفیت خود تلاش کرده است که با شتاب بخشی به تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی گامی مهم در راستای تحقق رسالت خود بردارد.

اوراق گام#حمایت مالی#اشتغال ملی#گواهی اعتبار مولد#صنعت خودرو

[۳] [۴]