اقدامات پست مبتنی بر خدمات فناورانه است

اقدامات پست مبتنی بر خدمات فناورانه است
سبحانی‌فر در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
اقدامات پست مبتنی بر خدمات فناورانه است
رمضانعلی سبحانی فر در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات شرکت ملی پست را مبتنی بر خدمات فناورانه خواند.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، صبح امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۰در نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین مدیرعامل این شرکت در مرکز تجزیه و مبادلات کشور سبحانی فر با گرامیداشت یاد و خاطره همکارانی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند به تشریح فعالیت های کارکنان پست در ایام شیوع کرونا و اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت زیرساخت های شبکه پستی کشور پرداخت. 
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به تاثیر تکنولوژی بر خدمات پستی بیان کرد: «شرکت پست در گذشته پاکات و قبوض را توزیع می‌کرد تا جایی در سال حدود ۱۰۰ میلیون قبض توزیع می‌شد اما از زمان ورود تکنولوژی پاکات و نامه‌ها الکترونیکی شده است. در واقع جایگزینی تکنولوژی بخشی از فعالیت‌های پستی را کاهش داده است به همین دلیل ما تلاش کردیم در مقابل این خدمات، با فرهنگ‌سازی خریدهای اینترنتی را جایگزین کنیم.»
سبحانی فر با بیان اینکه امروز خدمات دهی پست با گذشته بسیار متفاوت تر شده افزود: «در حال حاضر مرکز تجزیه مبادلات خلیج فارس با ۱۵هزار متر وسعت متر مربع در چرخه ارائه خدمات پستی نقش موثری ایفا می کند.»
وی به تقویت ناوگان حمل و نقل پست کشور اشاره کرد و گفت: «ناوگان شهری ما با شرایط سختی روبرو بود که با خرید ۴۰۰ دستگاه خودروی وانت و ۴۰ دستگاه کامیونت افزایش ۳۰درصدی در بخش برون شهری و ۱۰۰ درصدی را در بخش درون شهری تجربه کرده است. »

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطر نشان کرد: «با افزایش تعداد مرسولات پستی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از خریدهای آنلاین، ظرفیت شبکه پستی توسعه یافته و هوشمندسازی به عنوان یک ضرورت در شرکت ملی پست با اولویت راه‌اندازی و گسترش هاب‌های منطقه‌ای جریان پیدا کرد.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست به راه اندازی پنج هاب پستی و بیش از ۲۰ خط مبادله مستقیم بین شهری در سراسر کشور  اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش ظرفیت و حجم مرسولات پستی طی مدت شیوع کرونا و با هدف افزایش سرعت جابجایی و بهبود کیفیت و دقت در خدمت رسانی این امر انجام و سپس به ترتیب تمامی هاب ها به سورتینگ مکانیزه مجهز شدند.  
وی خاطر نشان کرد در گذشته مرکز تجزیه و مبادلات پستی واقع در چهارراه لشگر، تنها هاب پستی کشور بود و مرسولات از تمام نقاط ایران به تهران می‌آمد و از آن‌جا توزیع می‌شد لذا به همین دلیل فشار زیادی به این مرکز وارد می‌شد، اما با این اقدام و با استفاده از ظرفیت‌های خوبی که در برخی استان‌های کشور وجود داشت بار ترافیکی افزایش مرسولات در کشور و به صورت منطقه‌‌ای تقسیم شد.
سبحانی فر با بیان اینکه امروز اقدامات پست مبتنی بر خدمات فناورانه است گفت: «استفاده از امکانات و ظرفیت‌های الکترونیکی رهگیری و رهسپاری شرکت ملی پست بدون استفاده از تجهیزات حمل و نقل و یا نیروی انسانی، امکان رصد برخط کالا در شبکه توزیع را فراهم آورده و در این خصوص به همکاری با وزارت صمت و طرح موفق رصد هوشمند توزیع مرغ و مرسولات پتروشیمی اشاره کرد .»
معاون وزیر ارتباطات، توجه به زیرساخت های موجود در حوزه تجارت الکترونیک به ویژه در بخش روستایی و شناسایی بازار های هدفمند روستاها به منظور تقویت این حوزه را یادآور شد و گفت: «حمایت از کسب و کارهای مجازی وخانگی همواره در دستور کار این شرکت قرار داشته است.»
سبحانی فر با اشاره به اقدامات ارزشمند موزه ملی ارتباطات در ایام شیوع ویروس کرونا و تلاش در احیای نمادهای پستی و زنده نگهداشتن فرهنگ وتاریخ پست کشور گفت: «شرکت ملی پست علیرغم افزایش فعالیتها و فشار کاری مربوط به این دوران از اقدامات فرهنگی غافل نشد.»
وی با بیان اینکه پست از دیرباز در زمینه خدمت رسانی در ایران جایگاه ویژه ای داشته است افزود: «موزه ارتباطات در جهت احیای این جایگاه تلاشهای زیادی کرده است، تلاش هایی که منجر به برتری این موزه در بین موزه های کشور در دو سال متوالی از سوی کمیته ملی موزه های ایران  شد.»
مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین افزود: «فعالیت‌های موزه ارتباطات ایران درجهان رسانه ای شد و مورد توجه سایر کشورها و مجامع بین المللی از جمله شورای راهبری موزه ها و اتحادیه جهانی پست نیز قرار گرفت.»
واگذاری کامل مباحث مرتبط با شورای تمبر کشوربه شرکت ملی پست به عنوان متولی اصلی تمبر از مواردی بود که رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست خواستاربررسی و اصلاح آن در ساختار وزارت ارتباطات شد. 
تصویب ساختار سازمانی بعد از ۲۰ سال و در پی داشتن تبدیل وضعیت کارکنان،  اخذ شناسه استخدامی برای جمعی از پرسنل، تبدیل وضع تعدادی از کارکنان به رسمی قطعی با بخشنامه ایثارگری و همچنین تغییرات رفاهی و معیشتی کارکنان و تاکید بر مرتفع کردن مشکلات قانونی پیرامون موضوعات پرسنلی کارکنان  نیز از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت ملی پست به آن اشاره کرد. 
وی  در پایان خواستار حمایت وزیر ارتباطات در خصوص افزایش تعرفه های پستی شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *