اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قلعه گنج بررسی شد

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قلعه گنج بررسی شد
اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قلعه گنج بررسی شد
شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان تا پیش از ورود بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مناطق دور افتاده و محروم کشور با مشکلات عدیده ای مواجه بود که بنیاد علوی در سال های اخیر گام های بزرگی را برای اجرای طرح های الگوی آبادانی و پیشرفت با هدف محرومیت زدایی در این منطقه برداشته است.

به گزارش توسعه پویا از مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ پس از آنکه در فروردین سال ۱۳۹۴ به دستور رهبر معظم انقلاب(دامت برکات) قلعه گنج به عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی ملی انتخاب شد، طرح توسعه و آبادانی ملی شهرستان قلعه گنج به تصویب هیئت امنای بنیاد مستضعفان رسید و از آن سال تاکنون اقدامات متعددی در حوزه زیرساختی، توانمندی سازی، اشتغال، درمان، آموزشی و فرهنگی و غیره در این منطقه صورت گرفته است.
محمد علی اصغر زاده رئیس مرکز طرح های پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنیاد علوی نیز که هفته گذشته به شهرستان قلعه گنج سفر کرده بود، در نشست های مختلف با مسئولین شهرستان، در مورد اقدامات بنیاد علوی در راستای اجرای طرح های الگوی آبادانی و پیشرفت در قلعه‌گنج و ضرورت مشارکت سایر نهادهای ذیربط در کمک به محرومیت زدایی از این منطقه به گفت وگو پرداخت.

نشست بررسی الگوی طرح های آبادانی و پیشرفت قلعه گنج
در اولین نشست بررسی الگوی طرح های آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج در بنیاد علوی درباره اقدامات انجام شده در دوره اول طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، بحث و گفت و گو شد.
موسی برزگری مدیرعامل اسبق بنیاد علوی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش امنیت در منطقه، سرمایه گذاری های بنیاد به واسطه هلدینگ های مرتبط، استفاده از نیروهای بومی با هدف پایدار سازی مشاغل را از جمله اقدامات انجام شده برای محرومیت زدایی از این شهرستان بر شمرد .
همچنین در نشست دوم با حضور حمید رحیمی پور انارکی مدیرعامل شرکت مشاور ساپ (شرکت مشاور تهیه و تدوین طرح) در خصوص روند تهیه طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان و نحوه استفاده از مشاوران در پیشبرد طرح توضیحاتی ارائه شد.
در نشستی دیگر مسعود حیدروند مجری سابق بنیاد علوی در قلعه گنج در سخنانی به زمانبر بودن فرایند آبادانی و پیشرفت در این شهرستان اشاره شد.
وی در عین حال توجه به حوزه گردشگری با ساخت هتل کپری و میراث فرهنگی همچون توسعه صنایع دستی بومی را از جمله موفقیت های حاصله در قلعه گنج برشمرد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=81229

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *