اقداماتی برای اصلاح آئین‌نامه معادن در حال انجام است/ معادن بازرسی می‌شوند

وزیر صمت در صحن علنی مجلس اعلام کرد: اقداماتی برای اصلاح آئین‌نامه معادن در حال انجام است/ معادن بازرسی می‌شوند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با همکاری ۲ وزارتخانه صمت و کار، بازرسی از بسیاری از معادن انجام شده، گفت: اقداماتی برای اصلاح آئین‌نامه معادن در حال انجام است که امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین فجایایی نباشیم.

به گزارش توسعه پویا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن، اجتماعی و اصل نودم قانون اساسی در مورد حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس گفت: معادن زغال سنگ از پرحادثه‌ترین معادن است در دنیا ۱۳۰ میلیارد تن زغال وجود دارد که در مقایسه با آن مقدار تولیدی ما بسیار کم است ذخیره قطعی ایران در زغال سنگ ۱.۴ میلیارد تن است که ما ظرفیت استخراج ۱۴ میلیون تنی داریم منتها پارسال ۴.۷ میلیون تن استخراج شد.

وی با بیان اینکه میزان تولید کنسانتره ۱.۷ میلیون تن است و بیش از ۲۲ هزار نفر در معادن کار می‌کنند، ادامه داد: همچنین ۲۲۸ فقره پروانه برای زغال سنگ صادر شده است، معادن زغال سنگ عمدتا از تکنولوژی روز دنیا برخوردار نیستند و عقب هستند. عمده معدن زغال سنگ در ایران لایه‌های نازک با عمق زیاد دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برای معدن شهرستان طبس بیش از ۳۲ فقره پروانه صادر شده و ۷۲۰۰ نفر اشتغال دارند، تصریح کرد: بعد از بروز فاجعه معدن طبس، وزرایی از دولت و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اقدامات نظارتی اظهار کرد: دستگاه نظارتی معدن از ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف شده بود که ما قبل از حادثه این دستگاه را ایجاد کردیم، تیم دو وزارتخانه صمت و کار از بسیاری از معادن بازرسی می‌کنند.

اتابک همچنین گفت: بعضی کارها در اصلاح آئین‌نامه معادن باید دنبال شود تا با بازنگری در آئین‌نامه و پیگیری طرح جامع دیگر شاهد بروز چنین فجایا و حوادث نباشیم.

لینک کوتاه؛

https://toseepooya.ir/?p=91206

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط