- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

افزایش ۳۰درصدی ظرفیت ناوگان بین شهری پست

افزایش ۳۰درصدی ظرفیت ناوگان بین شهری پست
افزایش ۳۰درصدی ظرفیت ناوگان بین شهری پست [۱]

عضو هیئت مدیره این شرکت در مراسم بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری و بین شهری شرکت ملی پست گفت: در سراسر جهان رویکرد پست از ارسال نامه به سمت ارسال بسته و امانات تغییر پیدا کرده است و کرونا شرایط را تغییر داد به نحوی که حجم محصولات پستی به شدت افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، علیرضا زرگوش افزود: به جهت افزایش حجم مرسولات پستی با کمبود فضای مراکز تجزیه و مبادلات در سراسر کشور مواجه شدیم که با اضافه شدن مرکز مکانیزه خلیج فارس در تهران و تعدادی از شهر‌ها بخشی از مشکل برطرف شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: چالش دیگری در خصوص کمبود وسیله شهری و همچنین کامیون داشتیم که امروز ۳۰ درصد به ظرفیت حمل و نقل برون شهری اضافه و شرایط برای ارسال ۲۰۰ هزار تن مرسولات پستی در سال ۱۴۰۰ مهیا شد.

وی گفت: از آن جا که کار توزیع مرسولات پستی با موتورسیکلت به سختی انجام می‌شد، تصمیم گرفتیم سیستم حمل و نقل درون شهری پست را توسعه دهیم که به همین منظور ۴۰۰ دستگاه وانت امروز وارد شبکه پست شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اظهار کرد: برای افزایش سرعت ارسال مرسولات هم تلاش شد مرکز تجزیه و مبادلات مکانیزه دیگری در تهران راه اندازی شود که به همین منظور قراردادی با یکی از شرکت‌های دانش بنیان برای نصب و راه اندازی سیستم دسته بندی یا سورتینگ با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان منعقد شد که تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

زرگوش افزود: برای حفظ هرچه بیشتر مرسولات پستی و جلوگیری از آسیب به آن‌ها چهار هزار ترولی خریداری شده است.

وی اذعان داشت: برای ارتقای وضع کارکنان پست هم در شش ماه دوم سال گذشته افزایش حقوق صورت گرفت و اردیبهشت امسال همسان سازی حقوق نیرو‌های قراردادی عملیاتی شد.

[۳] [۴]