افزایش میزان اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل نسبت به سال گذشته

افزایش میزان اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل نسبت به سال گذشته
میثم زالی در برنامه پایش شبکه یک سیما عنوان کرد:
افزایش میزان اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل نسبت به سال گذشته

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد: مجموع مصوبات اجرایی شده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا و به نقل از شاتا، میثم زالی با حضور در برنامه پایش شبکه یک سیما با اشاره به افزایش همکاری دستگاه ها و شبکه بانکی با ستاد تسهیل نسبت به سال گذشته گفت: تقریبا نیمی از مصوبات سال گذشته مربوط به بانک ها ، ۱۵ درصد مربوط به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و ۳۵ درصد از مصوبات نیز به سایر ارگان ها و دستگاه ها مربوط می شد.
دبیر ستاد تسهیل افزود: در مجموع میزان مصوبات اجرایی شده ستاد در سال ۹۹ بیشتر از سال گذشته بوده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته حدودا نیمی از مصوبات ستاد اجرایی شد و امسال این آمار افزایش پیدا کرده است. تلاش ما این است که با تعامل با دستگاه ها و حمایتی که از سوی قوه قضائیه انجام می شود بتوانیم تمام مصوبات ستاد را اجرایی کنیم. اجرای مصوبات ستاد هم به دستگاه های پول ستان مانند بانک و تامین اجتماعی و مالیات کمک می کند و هم باعث افزایش آمار اشتغال در کشور و رونق تولید خواهد شد و برای همه طرف ها سودمند خواهد بود.

دبیر ستاد تسهیل با اشاره به برخی از مصوبات مهم ستاد خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ای که در ستاد تسهیل به تصویب رسید و همچنین توسط دادستانی کل کشور به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد، بانک حق اعمال محدودیت علیه واحدهای بدهکاری که وثایق کافی دارند را ندارد. این مصوبه به واحدهای زیادی کمک کرد. زیرا وقتی عملیات بانکی را برای واحد تولیدی محدود می کنیم، عملا شریان های اصلی را برای او می بندیم و این روند در نهایت به تعطیلی واحد منجر می شود.
زالی همچنین با اشاره به دیگر مصوبه ستاد گفت: برای جلوگیری از صدور بخشنامه های خلق الساعه در حوزه تولید که بعضا منجر به آسیب ها و ایجاد موانعی برای تولیدکنندگان می شود، مصوبه ای تصویب شد که هر دستگاهی در موضوع تولید بخشنامه ای صادر کرد، پیش از ابلاغ باید در ستاد تسهیل بررسی شده و نواقص آن مرتفع گردد.
وی افزود: ستاد تسهیل با حضور ۱۲ ارگان و وزارت خانه دولتی و همچنین حضور بخش خصوصی، می تواند نگاه کلان تری نسبت به موضوعات تولید داشته باشد و با اجرای این مصوبه، تعارضات به حداقل خواهد رسید.

زالی در ادامه همچنین با اشاره به موضوع دو واحد سپاهان ذوب و فرش تابان مهر که ستاد تسهیل پیگیر حل مشکلات آن هاست گفت: اگر با خطای یک دستگاه پول ستان برای واحد تولیدی مشکلی ایجاد شده و ستاد تسهیل پییگر حل مشکل می شود، به معنای زیرسوال بردن تمام آن دستگاه و ارگان نیست و اصلاح خطا و رسیدگی به تخلف یک مدیر و یا کارمند در نهایت به افزایش اعتبار آن دستگاه ختم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *