- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

افزایش سهم شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های نوین به ۷۰درصد/ گمرک تخصصی فاوا در یک قدمی راه‌اندازی

افزایش سهم شرکت های فعال در حوزه فناوری های نوین به 70 درصد/گمرک تخصصی فاوا در یک قدمی راه اندازی
تاپایان دولت سیزدهم در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام محقق می‌شود:
افزایش سهم شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های نوین به ۷۰درصد/ گمرک تخصصی فاوا در یک قدمی راه‌اندازی
[۱]
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به اینکه سهم شرکت های فعال در حوزه فناوری های نوین در این منطقه تا پایان دولت سیزدهم به ۷۰ درصد می رسد گفت: طی دو سال گذشته تمرکز بر جذب شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده که توانستیم سهم این شرکت ها را از ۵۰ درصد به ۵۸ درصد در این منطقه برسانیم.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مهندس اکبر قنبرپور روز دوشنبه در همایش یک روزه گمرک تخصصی فاوا که در این منطقه برگزار شد، با اشاره به اینکه استقرار این شرکت ها در راستای تبدیل شدن پیام به قطب اقتصاد دیجیتال است، تصریح کرد: در کنار استقرار واحدهای تولیدی، وجود گمرک البرز در این منطقه و برقرار بودن بخش ترانزیتی از دیگر مزیت های پیام است که می تواند راه تبدیل شدن پیام به قطب اقتصاد دیجیتال را هموار کند.

گمرک تخصصی فاوا در یک قدمی راه اندازی

قنبرپور با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با توجه به فرصت ۶ ماهه برای راه اندازی این گمرک، اقدامات مرتبط با هدف تشکیل تمام اجزا و بخش های مرتبط به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به فعالان در حوزه فناوری های نوین از جمله آموزش نیروهای متخصص در دستور کار قرار گرفت.

وی استقرار آزمایشگاه های تخصصی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام را از دیگر اقدامات برای راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در این منطقه عنوان کرد و افزود: همچنین با هدف تکمیل شدن این زنجیره ایجاد انبارهای اختصاصی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در روند اجرایی شدن قرار گرفته است.

برقراری پروازهای شنرن و دوبی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام در ادامه برقراری پروازهای شنزن و دوبی به پیام را از دیگر فعالیت ها برای راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در این منطقه عنوان کرد و گفت: به همین منظور مذاکراتی با ایرلاین ها صورت گرفته که پیش بینی ما بر این است که پس از توافق با یک ایرلاین شاهد برگزاری هفتگی پروازها از دوبی به پیام و بالعکس باشیم.

قنبرپور با اشاره به اینکه برقراری پروازهای شنزن به پیام و بالعکس نیز در اولویت قرار دارد، بیان داشت: هدف از برقراری این پروازها این است که عمده مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان و فعالین حوزه آی.ی و آی.سی.تی را از این طریق فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش در همایش گمرک تخصصی فاوا بیش از ۱۵۰ تولید کننده، نماینده و مدیران عامل شرکت های حوزه فناوری های نوین، تجهیزات آی.سی.تی و وارد کنندگان و صادر کنندگان فعال در این حوزه شرکت داشتند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65584 [۱]

[۳] [۴]