- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

افزایش سقف تسهیلات بانک توسعه صادرات با ارائه اظهارنامه مالیاتی

صالح‌آبادی در گفت‌وگو با اگزیم نیوز خبر داد:
افزایش سقف تسهیلات بانک توسعه صادرات با ارائه اظهارنامه مالیاتی
صالح‌آبادی در گفت‌وگو با اگزیم نیوز خبر داد:
افزایش سقف تسهیلات بانک توسعه صادرات با ارائه اظهارنامه مالیاتی
مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد صادرکنندگان خُردی که ارز حاصل از صادرات خود را به طور کامل به چرخه تجاری کشور بازگردانده باشند، می‌توانند تا سقف سه میلیارد تومان با ارائه اظهارنامه مالیاتی از این بانک تسهیلات دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱] و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز در این خصوص گفت: اخیرا در بانک توسعه صادرات مصوب کردیم به صادرکنندگانی که تعهدات ارزی خود را به طور صد درصدی و کامل ایفاء کرده باشند، با ارائه اظهارنامه صادراتی تا سقف سه میلیارد تومان با ارائه اظهارنامه مالیاتی تسهیلات [۲] بپردازیم.
پیش از این، سقف تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان با ارائه اظهارنامه مالیاتی یک میلیارد تومان بود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: صادرکنندگان خُردی که مشتری بانک توسعه صادرات هستند، می‌توانند با ارائه اظهارنامه صادراتی خود و به شرط بازگشت کامل ارز حاصل از صادرات تا سقف سه میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

صالح‌آبادی ادامه داد: تمامی صادرکنندگان حتی افرادی که ۱۰۰ هزار دلار هم صادرات دارند، می‌توانند متناسب با میزان صادرات خود از بانک توسعه صادرات تسهیلات ارزی و ریالی دریافت کنند و ما محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات، صادرکنندگان رتبه‌بندی شده و خوش حسابی آنها بررسی می‌شود، گفت: تمامی صادرکنندگان که استحقاق لازم را داشته باشند، با رعایت مقررات بانک مرکزی و موضوع رفع تعهد ارزی می‌‎توانند از بانک توسعه صادرات درخواست تسهیلات داشته باشند.

[۳] [۴]