- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

افتتاح یک مرکز جدید آموزش خلبانی در فرودگاه بین‌المللی پیام

امروز صبح (چهارم بهمن ماه) یک مرکز جدید آموزش هوانوردی با سه فروند هواپیمای سبک در فرودگاه بین المللی پیام با حضور مهندس اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افتتاح شد.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مهندس اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه پیام به عنوان قطب آموزش خلبانی کشور است گفت:سهم این فرودگاه در حوزه آموزش های هوانوردی حدود ۶۰ درصد است که نشان از ظرفیت های بالای پیام در این حوزه دارد.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش خلبانی در فرودگاه بین المللی پیام با بیش از ۴۰ فروند هواپیمای سبک امروز در حال ِآموزش های هوانوردی در سطوح مختلف بوده و به ارائه آموزش های خلبانی طبق استانداردهای روز دنیا می پردازند .

‌قنبرپور تاکید کرد: امروز بیش از ۲ هزار نفر در مراکز آموزش هوانوردی در این فرودگاه مشغول به تحصیل هستند که با راه اندازی مرکز جدید، این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در پایان دوره های آموزش هوانوردی به فارغ التحصیلان گواهینامه های خلبانی، هواپیماهای شخصی و خلبانی تجاری ارائه می شود تصریح کرد: مرکز جدید آموزش هوانوردی در فرودگاه بین المللی پیام، دوره های تایپ فنی و مهندسی هواپیماهای MDو B737classic را برگزار و به زودی دوره های جدید آموزشی نیز به برنامه های آن افزوده خواهد شد.

گفتنی است با افتتاح و راه اندازی این مرکز، نخستین پرواز آزمایشی آن بر فراز آسمان کرج انجام شد.

بخش هوانوردی فرودگاه بین المللی پیام در حوزه های مسافری، کارگو، آموزشی و تعمیرات هواپیماها فعال است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=50787 [۱]

[۳] [۴]