- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

افتتاح مدرسه ۲ کلاسه در روستای شیراوند

افتتاح مدرسه 2 کلاسه در روستای شیراوند
افتتاح مدرسه ۲ کلاسه در روستای شیراوند [۱]

بانک پاسارگاد در ادامه فعالیت‌های خود در حوزه ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی کشور، یک باب مدرسه در روستای شیراوند واقع در شهرستان رومشکان استان لرستان احداث کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۲]، مدرسه شهید حسن آیت با مشخصات فنی: زیربنای ساختمانی ۱۶۵ متر مربع،۵۰۰ متر مربع محوطه و ۱۰۰ متر دیوار کشی، در روز چهارشنبه مورخ ۵خرداد ۱۴۰۰ با حضور دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد، فرماندار شهرستان رومشکان، مسئولان محلی و مدیران بانک افتتاح شد.

دکتر قاسمی در این مراسم یکی از حوزه های اصلی فعالیت های اجتماعی بانک را حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بیان کردند. مدیر عامل بانک پاسارگاد در این خصوص تصریح کرد: بانک پاسارگاد تاکنون ۲۵ مدرسه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان، لرستان و گلستان ساخته است و ساخت ۱۱ مدرسه دیگر در استان لرستان را در دستور کار خود دارد.

وی در ادامه به ساخت ۱۷ کتابخانه در استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس اشاره فرمودند و کلیه فعالیت های بانک پاسارگاد را در راستای اهداف مسئولیت اجتماعی بانک دانستند، وی در این خصوص افزود: حتی بخش‌های اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری نیز به دلیل اینکه برای ترفیع حال مردم به لحاظ اقتصادی صورت می‌پذیرد نوعی مسئولیت اجتماعی است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی باید برای کلیه فعالیت‌های خود نگاه مسئولیت اجتماعی داشته باشند و از قانون تبعیت کنند چرا که رعایت قوانین و مقررات خود مسئولیتی اجتماعی است.

دکتر قاسمی در ادامه با اشاره به تصمیماتی که در سفر قبلی ایشان به استان لرستان اتخاذ شده بود، به موضوع حمایت از کارخانه سیمان سفید ازنا و ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی در این راستا و همچنین حمایت از صنایع قالی بافی، پرورش ماهی در منطقه اشاره داشتند.

دکتر قاسمی در خصوص سد معشوره و سد رودبار نیز اظهار داشت: با توجه به تاثیرات مثبتی که ساخت سد معشوره بر کشاورزی منطقه و کنترل سیلاب دارد و همچنین تاثیر سد رودبار بر تولید برق در منطقه، بانک پاسارگاد به یاری خداوند متعال، ائمه اطهار بخصوص آقا امام رضا (ع) به دلیل رضوی بودن بانک پاسارگاد و با دعاهای مردم عزیز منطقه در دستور کار خود دارد.

مدیر عامل بانک پاسارگاد برنامه‌های سرمایه گذاری در استان لرستان را حدود ۲۰.۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند که طی چند سال آینده به ثمر خواهد نشست.

در پایان مراسم دکتر قاسمی با حضور بر سر مزار مرحوم دکتر حاج اللهیار ملکشاهی که خدمات ارزنده را برای منطقه و کشور عزیزمان انجام داده‌اند، ضمن قرائت فاتحه و قرآن ادای احترام نمود.

[۳] [۴]