- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

افتتاح سومین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در منطقه ۱۰

افتتاح سومین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در منطقه ۱۰
افتتاح سومین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در منطقه ۱۰ [۱]

سومین مرکز تسهیل و‌توسعه کسب و کار در منطقه ۱۰ افتتاح می‌شود.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه ، خدمات و‌مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان با اشاره به این خبر گفت : این مراکز با هدف آموزش و ارتقای توانمندی های شهروندان با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار و توانمندسازی محله محور شکل گرفته اند که ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی، ترغیب شهروندان به عضویت در گروه های محلی و بهره مندی از خدمات مرکز، ایجاد زمینه اشتغال برای افراد نیازمند و خانواده های کمتربرخوردار، حمایت از کسب و کارهای استارتاپی، ایجاد دفتر مددکاری اجتماعی و مشاوره شغلی و کاریابی و راه اندازی بازارچه هفتگی در محوطه مجتمع ها نمونه هایی از خدمات آنها هستند.

احمدی افزود: در این مراکز بحث گسترش مشاغل خرد خانگی و صنایع کوچک محلی، ساماندهی و اتصال آنها به بازار فروش دنبال می شود.

وی با تا کید بر اینکه حوزه فعالیت مراکز توتیا فراتر از شهر تهران است تصریح کرد : به طور کلی تلاش همه مراکز توتیا در نهایت کمک به معیشت مردم و رقم زدن اتفاقی خوب برای آنها در سراسر کشور است.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری شکل‌گیری این مراکز را نوعی اقدام پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی خواند و اظهار کرد: شکل‌گیری توتیا برای توسعه کارآفرینی،افزایش اشتغال و توزیع متوازن درآمد در جامعه است که می تواند افزایش ثروت ملی و رشد اقتصادی جامعه را دربرداشته باشد و در نهایت دوری و پیشگیری از خطرات و آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

مرکز توتیا مناطق ۱۹ و ۹ سازمان رفاه، خدمات و مشارکتها اجتماعی در حال فعالیت هستند که توتیای منطقه ۱۰ نیز به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=36453 [۱]

[۳] [۴]