اعتماد دوباره مشتریان بانکی و فعالان اقتصادی به چک

اعتماد دوباره مشتریان بانکی و فعالان اقتصادی به چک
اعتماد دوباره مشتریان بانکی و فعالان اقتصادی به چک

مدیر امور شعب شهر تهران بانک شهر با اشاره به اجرای قانون جدید چک از ابتدای سال جاری؛ از افزایش اعتماد دوباره شهروندان، مشتریان و فعالان اقتصادی پایتخت به چک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سعید عسگری با اعلام این خبر، افزود: در گذشته ذینفعان برای انجام معاملات می بایست صادر کننده چک را می شناختند تا به چک صادر شده اعتماد کنند؛ اما در حال حاضر و با اجرای قانون جدید، این شناسایی را شبکه بانکی از طریق اعتبارسنجی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای امسال شاهد نقدشوندگی بهتر و بیشتر چک‌های صادر شده در شعب پایتخت بانک شهر بوده ایم، تصریح کرد: قانون جدید، یکی از مشکلات مهم چک یعنی عدم امکان شناسایی و اعتبارسنجی صادرکننده را به صورت کامل رفع کرده است.

مدیر امور شعب شهر تهران بانک شهر با اشاره به کاهش محسوس تعداد چک‌های برگشتی در شبکه بانکی کشور، گفت: کاهش حدود ۶۰ درصدی چک های برگشتی در فروردین ماه و روند ادامه دار آن در ماه های اردیبهشت و خرداد نشان می‌دهد که برای رفع مشکلات ناشی از چک در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم و قطعا در آینده نزدیک، مشکلات چک به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر میزان بالای چک‌های برگشتی موجب شده، بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی روبه رو شوند، ادامه داد: هم اکنون با ثبت چک‌های جدید در سامانه صیاد، ضریب امنیت معاملات افزایش یافته و اعتبار چک مجددا احیا شده است.

عسگری با اشاره به اینکه چک‌های قدیمی فعلا همانند گذشته کارسازی می‌شوند، به مشتریان شبکه بانکی توصیه کرد: هرگز چک جدید ثبت نشده در سامانه صیاد را دریافت نکنند زیرا، امکان کارسازی و کارپردازی آن در شعب بانک شهر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *