- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در شبکه پستی

استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در شبکه پستی
استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در شبکه پستی [۱]
فریبا مرادی از اخذ گواهینامه ۲۰۱۵-۹۰۰۱ ISO توسط شرکت ملی پست خبر داد.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، فریبا مرادی عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ظهر امروز بیست و سوم شهریور ۱۴۰۰ در جلسه اختتامیه ممیزی سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه استاندارد ۲۰۱۵-۹۰۰۱ ISO که با حضور جمعی از مدیران ستادی و مدیران واحدهای اجرایی شبکه پستی کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اعلام خبر فوق گفت:« استقرار این سیستم به عنوان یکی از کاربردی ترین استانداردهای مدیریتی سازمان جهانی استاندارد سازی ISO و تضمین کننده ارتقای رضایتمندی مشتریان نقطه عطفی در نگرش مدیریتی شرکت ملی پست را فراهم می نماید.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: «با افزایش ضریب اطمینان در بازنگری فرایندهای پستی به کاهش بی ترتیبی ها و اشتباهات در فرایندها، جلوگیری از ایجاد هزینه ها و پیشگیری از وقوع خطا و انجام اقدامات اصلاحی توانستیم تا حدود زیادی به بهره وری، ارتقای کیفیت و بهبود چرخه فعالیت شبکه پستی کشور کمک کنیم.»

وی با اشاره به مشارکت همه جانبه تمامی واحدهای مختلف ستادی و اجرایی پست با راهبری دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان ، شناسایی نقاط ضعف و قوت شبکه پستی و تاکید بر لزوم بهبود مستمر کیفیت خدمات و کاهش میزان خدمات نامنطبق را دراین خصوص یادآور شد.

مرادی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بهینه سازی سازی فرایندها، شفافیت و مشخص بودن مسئولیت ها در فرایندهای سازمانی، افزایش سودآوری و کاهش میزان عدم انطباق ها و شکایات مشتریان در دستیابی به بازارهای جدید و لزوم استقرار سیستم مدیریت کیفیت  2015-9001 ISO  به عنوان یک الگوی استاندارد برای پیاده سازی و تضمین کیفیت در دستور کار مدیران ارشد شرکت قرار گرفت.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اذعان داشت: « این فرایند از اواخر سال ۹۸ در سطح شبکه پستی آغاز و متعاقب آن نسبت به ارائه آموزش های لازم، بازنگری در فعالیت ها بر اساس اهداف استراتژیک و کلان شرکت اقدام  شد. »

وی با بیان اینکه تا پاییز سال ۹۹ تعداد ۱۲۰ دستورالعمل و روش اجرایی و ۲۰۰ فرم مورد بازنگری و به روز رسانی و به تمامی واحدهای پستی ابلاغ شد اضافه کرد:« پس از این مرحله در نهایت پس از یک دوره ۱۸ ماهه ممیزی داخلی با ۶ دوره کارگاهی و آموزشی  و با تلاش مجموعه و همکارانمان این مهم به سرانجام رسید.»

مرادی با تاکید بر اینکه استقرار این سیستم به عنوان یکی از کاربردی ترین استانداردهای مدیریتی سازمان جهانی استاندارد سازی ISO و به عنوان تضمین کننده ارتقای رضایتمندی مشتریان نقطه عطفی در نگرش مدیریتی شرکت پست را به دنبال دارد، ابراز امیدواری کرد :«در آینده شاهد پویایی هرچه بیشتر در جهت تعامل موثر با ذینفعان و مشتری مداری در راستای تحقق به اهداف والای سازمانی شرکت ملی پست باشیم.»

[۳] [۴]