- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه

استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه [۱]
مجید عشقی:
استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه
[۱]
رئیس سازمان بورس در همایش سالانه بازار سرمایه گفت: یکی از اهداف اصلی این همایش هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط با بازار سرمایه با نیازهای روز بازار سرمایه است.

به گزارش توسعه پویا [۲]؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش سالانه بازار سرمایه گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد واقعی از طریق ابزارهای بازار سرمایه است که مقالات متعددی در این زمینه دریافت شده است. بازار سرمایه به دلیل ماهیت علمی و تخصصی که دارد، از جمله تخصصی‌ترین بازارهای رسمی است و طیف گسترده‌ای از دانش آموختگان در بازار وجود دارند.

عشقی افزود: بدون کمک متخصصان بازار سرمایه توسعه بازار امکان پذیر نیست. رسالت ما این است از تخصص دانش آموختگان این زمینه برای تحقق اهداف بازار سرمایه استفاده کنیم. با توجه به اینکه در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار سرمایه شدند؛ اکنون بازار سرمایه نیازمند نوآوری است، بعنوان مثال نوآوری در روش‌های نوین تامین‌مالی. همچنین نیاز به اطلاع‌رسانی و افزایش سواد‌ مالی سرمایه‌گذاران است که نیازمند کمک جامعه علمی بازار سرمایه است.
استفاده از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی به جهت ارتقای نقش بازار سرمایه در تامین‌مالی بنگاه‌ها

مجید عشقی در ادامه صحبت‌های خود در همایش سالانه بازار سرمایه گفت: ظهور فناوری‌های نوین برای توسعه بازار سرمایه یک مهم است که باید به کمک نخبگان بازار سرمایه به آن دست پیدا کنیم. توسعه بازار مشتقات، حاکمیت شرکتی، حمایت از حقوق سهامداران، تعارض منافع، ارتقا شفافیت، مدیریت ریسک، تامین مالی و معرفی ابزارهای جدید از جمله مقولاتی هستند که عزم سازمان بورس برای به ثمر رساندن آن‌ها جدی است.

رئیس سازمان بورس در پایان گفت: سازمان بورس تمایل دارد در مباحث مذکور با جامعه علمی کشور ارتباط و کمک بیشتری بگیرد و از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها برای حل مسائل بازار استفاده کند. همچنین از نتایج مقالات کاربردی ارائه شده نیز برای پیشبرد اهداف سازمان استفاده خواهد شد.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های وزارت اقتصاد مطرح کرد:
عملکرد مثبت سازمان بورس از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم
[۳]

محمد شریف‌زاده [۳]، در نخستین همایش بازار سرمایه گفت: سیاست ما از ابتدای آغاز دولت سیزدهم در وزارت اقتصاد این بود که بازار سرمایه بدون حاشیه و عالمانه هدایت شود و این مسئله در دو سال اخیر توسط مدیران سازمان بورس محقق شده است.

وی افزود: اقدامات توسعه‌ای بسیار مناسبی در بازار سرمایه در بحث صندوق‌ها و ابزارها در دوسال اخیر صورت گرفته است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=67407 [۱]

[۴] [۵]