استفاده از داشبوردهای مدیریتی موجب کاهش زمان و هزینه دسترسی به اطلاعات شفاف شده‌است

استفاده از داشبوردهای مدیریتی موجب کاهش زمان و هزینه دسترسی به اطلاعات شفاف شده‌است
مدیرعامل بیمه ایران در آیین رونمایی از سامانه ارتباط مردمی و سوت‌زنی:
استفاده از داشبوردهای مدیریتی موجب کاهش زمان و هزینه دسترسی به اطلاعات شفاف شده‌است
حسن شریفی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در آیین رونمایی از سامانه ارتباط مردمی و سوت‌زنی این اقدام را در راستای اهداف، برنامه ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و وزیر امور اقتصادی و دارایی برشمرد و اظهار داشت: اقدامات متعددی در بیمه ایران به منظور شفاف‌سازی فعالیت‌ها صورت گرفته که مهمترین آنها راه‌اندازی داشبوردهای مدیریتی است. استفاده از داشبوردهای مدیریتی موجب کاهش زمان و هزینه دسترسی به اطلاعات شفاف توسط مدیران و نهادهای نظارتی بر اطلاعات و عملکرد بخش‌های مختلف شرکت شده‌است.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بیمه ایران، شریفی در این آیین که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، علیرضا مقدسی و اسماعیل مهدوی‌نیا اعضای هیات مدیره و علی نظامی مشاور وزیر و رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی دوستدار مدیر کل حسابرسی و بازرسی برگزار شد، تاکید کرد: بیمه ایران به عنوان اولین شرکت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه سلامت اداری و کاهش فساد اقدامات موثری انجام داده و در مسیر شفافیت عملکرد بیش از حد انتظار نیز ظاهر شده است.  

علی نظامی رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این آیین گفت: راه‌اندازی سامانه ثبت و رسیدگی به شکایت های مردمی و سوت زنی اقدام موثری برای نظارت، شفافیت و پیگیری گزارشات مردمی برای رفع گلوگاه‌های فساد است.  

وی با تاکید بر ایجاد فضای بازدارندگی و ارتقای سلامت اداری خواستار حراست و حفاظت از هویت گزارشگر شد و خاطر نشان کرد: این اقدام رویداد بسیار خوبی برای اعتمادسازی مردم و مسئولان است و مزایای زیادی برای سیستم‌های اداری دارد .

ما باید برای  بهبود و ارتقای کیفیت خدمات این سامانه، مواردی از جمله  اجباری نبودن ثبت مستندات، ایجاد ارتباط دو سویه  با مردم، رعایت پروتکل های امنیتی برای حفاظت از اطلاعات، محرمانه بودن و عدم افشای هویت افشا کننده، کنترل سطوح دسترسی به اطلاعات، ایجاد کلید واژه ها برای گزارش گیری و طبقه بندی اطلاعات، پیگیری و رسیدگی  تا حصول نتیجه، خنثی کردن اقدمات افراد متخلف، فتنه گر و مخرب در سوء استفاده از این سامانه را موردتوجه قرار دهیم و با  مدیریت و مراقبت‌هایی که بعد از افشای اطلاعات انجام می دهیم به موضوع مشوق‌ها برای ایجاد تحرک لازم و رعایت آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز توجه لازم و کافی داشته باشیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم علی دوستدار، مدیرکل حسابرسی و بازرسی  گزارش کاملی از مراحل ثبت، پیگیری و گزارش گیری این سامانه ارائه داد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65168

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *