اراده جدی مسئولان برای حل مشکلات مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه/ تاکید بر راه اندازی و فعالسازی صنایع جانبی

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور عنوان کرد:
اراده جدی مسئولان برای حل مشکلات مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه/ تاکید بر راه اندازی و فعالسازی صنایع جانبی

میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای بازدید از مجموعه صنعتی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به استان خوزستان سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا، وی در این بازدید با مدیران و کارگران شریف و زحمت کش این مجموعه تولیدی دیدار و گفت و گو کرد. در این بازدید ، عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز حضور داشت. همچنین زالی از واحدهای تولیدی ساخت ام دی اف، تولید رب گوجه فرنگی، تاکستان امید، واحد تولید ذغال و همچنین تولید الکل بازدید کرد.

پس از این بازدید، دبیر ستاد تسهیل در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان که با موضوع نیشکر هفت تپه در استانداری و با حضور شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد حضور یافت.
زالی در این جلسه با تشکر از مسئولان قوه قضائیه بابت پیگیری موضوع نیشکر هفت تپه گفت: دستور ویژه دادستانی برای بازگشایی حساب بانکی مالکان این واحد تولیدی و پرداخت حقوق معوق کارگران، آرامش را مجددا به این مجموعه بازگرداند.
وی افزود: تغییر مالک واحد تولیدی ، فرآیند پیچیده و زمان بری است و باید به دنبال راه حل های بهتری برای رفع مشکل نیشکر هفت تپه بود.
دبیر ستاد تسهیل با اشاره به اینکه اعتراض حق قانونی کارگران است گفت: دغدغه اصلی ستاد تسهیل و سایر ارکان نظام در پیگیری مشکل هفت تپه، احقاق حقوق کارگران شریف این مجموعه بوده است که با پیگیری های ستاد تسهیل و دستور مقامات قضایی با بازگشایی حساب بانکی مالک مجموعه، حقوق های معوق کارگران نیز پرداخت شد. اما بعضا برخی رفتارها نشان می دهد که گاهی انگیزه های دیگری نیز وجود دارد. چرا که با پرداخت حقوق معوق، برخی هنوز به دنبال ایجاد التهاب هستند.
وی خاطر نشان ساخت: توسعه صنایع جانبی، راه حل نجات مجموعه نیشکر هفت تپه است. البته همه افراد در واحد تولیدی باید به وظایف خود عمل کنند. از جمله سرمایه گذاران و مالکان، مدیران اجرایی و همچنین کارگران هر کدام جداگانه ،وظایف محوله خود را با دقت انجام دهند. واحد تولیدی را نباید با بنگاه خیریه اشتباه گرفت.
زالی در ادامه افزود: کسانی که با راه حل های ارائه شده مخالفت می کنند، باید راه جایگزین خود را برای رفع مشکل این واحد تولیدی ارائه کنند.
وی اضافه کرد: در سطوح بالای تصمیم گیری کشور، اراده جدی برای حل زودتر و سریعتر مشکلات هفت تپه وجود دارد که با همکاری مسئولان استانی به زودی شاهد رونق دوباره این واحد تولیدی خواهیم بود.
دبیر ستاد تسهیل در پایان با اشاره به برخی بحث ها پیرامون مالکیت و نحوه واگذاری هفت تپه خاطر نشان کرد: تا زمانی که یک تصمیم قانونی نقض نشده، همه باید به آن احترام گذاشته و به دنبال حل واقعی این مشکل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *