ارائه ۳۰۰ هزار نفر خدمت پزشکی به محرومان سراسر کشور توسط بنیاد علوی

ارائه 300 هزار نفر خدمت پزشکی به محرومان سراسر کشور توسط بنیاد علوی
علی ابزاره:
ارائه ۳۰۰ هزار نفر خدمت پزشکی به محرومان سراسر کشور توسط بنیاد علوی
مدیرعامل موسسه سلامت بنیاد علوی گفت: بیش از یکصد هزار نفر از اقشار کمتر برخوردار کشور در ماه‌های گذشته از خدمات رایگان گروه‌های جهادی پزشکی با حمایت بنیاد علوی بهره‌مند شده‌اند و این رقم تا پایان شهریور ماه به بیش از ۱۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، علی ابرازه در گفت‌وگو با رادیو سلامت با بیان اینکه به طور میانگین ممکن است افراد بیش از یک خدمت دریافت کنند، افزود: بنابراین در این مدت برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدمت ارائه شده است.

وی با اشاره به اعزام ۴۲ گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی به ۱۸ استان کشور در شهریورماه سال جاری گفت: این گروه ها در این مدت به ۳۵ منطقه هدف کمتر برخوردار و برای ارائه خدمت در سه حوزه دهان و دندان، چشم و سطح یک سلامت مادران باردار و شیرده خدمات سفر می کنند.

ابرازه با بیان اینکه رویکرد جدید موسسه سلامت علوی بر مبنای خدمت محور با هدف شناسایی محرومان مناطق هدف و همچنین ارائه دهندگان این خدمت قرار گرفته است، گفت: شاخص های سلامت در سفر گروه های جهادی در همکاری و تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است.

وی گفت: شاخص خدمت از ابتدای مهرماه بر مبنای نفر خدمت خواهد بود، گفت: از ماه آینده از طریق سامانه ای با استفاده از کد ملی و نوع خدمتی که افراد دریافت می کنند، میزان خدمات دریافتی هر فرد در مناطق هدف مشخص می‌شود.

به گفته ابرازه، برای نیمه دوم سال هماهنگی های لازم با پزشکان خوشنام در هر منطقه و کسانی که مایل به ارائه تخفیف یا خدمات رایگان به افراد محرومی که در مرحله اول ویزیت و درمان شده اند و باید مراحل پیگیری درمان را طی کنند، انجام خواهد شد.

مدیرعامل موسسه سلامت علوی افزود: در برخی استان ها با بیمارستان وزارت بهداشت نیز هماهنگی های لازم برای انجام عمل های جراحی چشم برای افرادی که باید این مرحله را طی کنند از طریق بیمه سلامت با همکاری جراحان گروه های جهادی در بیمارستان ها واتاق های عمل انجام خواهد شد.

وی حرکت به سمتی بومی شدن گروه های جهادی پزشکی در مناطق هدف بنیاد علوی را یکی دیگر از برنامه هایی عنوان کرد که توسط موسسه سلامت علوی پیگیری خواهد شد.

ابرازه این توضیح را نیز داد که گروه های جهادی در حوزه مراقبت های دهان و دندان انواع خدمات شامل ویزیت، ترمیم، پروتز، عینک و …را با حمایت بنیاد علوی به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

به گفته وی ، آموزش‌های پیش از بارداری، مراقبت‌های حین بارداری و پس از بارداری، مراقبت های نوزاد، ارائه مکمل‌های غذایی و دارویی، تجهیزات زایمانی و تامین هزینه ایاب و ذهاب و اسکان برای مادران ساکن مناطق دورافتاده از دیگر اقدامات موسسه سلامت بنیاد علوی در حوزه سلامت مادران است.

یادآور می شود: مراقبت های پزشکی از مادران باردار و شیرده هم اکنون در ۱۷۰ شهرستان هدف در حال انجام است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=87858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *