اجرای پروژه«سرپناه امن» توسط سازمان مردم نهاد«یکی هستیم»

اجرای پروژه«سرپناه امن» توسط سازمان مردم نهاد«یکی هستیم»
اجرای پروژه«سرپناه امن» توسط سازمان مردم نهاد«یکی هستیم»
مدیرعامل سازمان مردم نهاد«یکی هستیم» گفت: فعالیت‌‌های این سازمان مردم نهاد، برای توسعه پایدار جوامع محلی جنوب شرق کشور است و پروژه «سرپناه امن» در منطقه جازموریان با هدف فراهم آوردن خانه و سرپناه امن طراحی شده است.

به گزارش توسعه پویا، غزال باقری، مدیرعامل سازمان مردم نهاد«یکی هستیم» در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: کانون توسعه‌‌گران جوان«یکی هستیم»، یک سازمان مردم نهاد است که با نگاهی عمیق‌ به مسئولیت اجتماعی هر فرد نسبت به جامعه پیرامون خود که با شعار «در غم، شادی و امید یکی هستیم» قصد داشته با احترام به فرهنگ بومى هر منطقه، زمینه‌ی رشد و پیشرفت جامعه محلی را ایجاد کند.

باقری در ادامه گفت: سازمان مردم نهاد «یکی هستیم » به طور رسمی «کانون توسعه‌گران جوان یکی هستیم» نام دارد، در مناطقی چون جازموریان و سیستان و بلوچستان فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و هم‌اکنون بر روی پروژه «سرپناه امن» متمرکز است که با هدف فراهم آوردن خانه و سرپناه امن برای نیازمندان طراحی شده است.

مدیرعامل افزود: این سازمان، در طول سال‌های فعالیت خود به موضوعاتی چون بحران‌های انسانی ناشی از کرونا، سیل و زلزله ورود پیدا کرده و با ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی، در کنار مردم بوده است.

باقری با اشاره به پروژه‌های تعریف شده است در این سازمان گفت: پروژه­‌های همیاری موقت و پروژه‌های زیرساختی برای این مجموعه تعریف شده که پروژه‌های همیاری موقت، مجموعه اقداماتی است که در راستای ماموریت و برای تحکیم ارتباط، ادامه گفتمان و تامین نیازهای اولیه برای جامعه هدف طراحی و اجرا می‌شوند. به این پروژه‌ها در شاخه‌های تامین ارزاق، بسته‌های بهداشتی، ابزار تحصیل و رسیدگی به بیماران خاص پرداخته می‌شود. پروژه­‌های زیرساختی برای دستیابی به نتایج بلند مدت، در چهار شاخه‌ی رفاه، آموزش سلامت، و معیشت، طراحی و اجرا می‌­گردند و بسته به نیاز هر پروژه به ابعاد ساخت و ساز، تسهیل‌گری و مطالبه‌گری، آموزش و ظرفیت سازی و خدمات پرداخته می‌شود.

وی به تشریح بررسی سابقه و فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: فعالیت‌های سازمان از سال ۱۳۹۳ به عنوان یک کمپین اجتماعی توسط رضا عابدینی شروع شد. این کمپین با هدف ارتقاء مسئولیت اجتماعی و انتقال پیام صلح از ایران برای کودکان، توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده و حتی مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است.

باقری تاکید کرد: کمپین‌های آموزشی سالانه این سازمان که شامل توزیع لوازم تحریر و ابزار آموزشی به دانش‌آموزان، به ویژه مهاجرین افغانستانی، می‌شود؛ این فعالیت‌ها نشان‌دهنده تعهد «یکی هستیم»به ارتقای سطح زندگی و آموزش در جوامع محلی است.

رضا عابدینی رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد «یکی هستیم» نیز در خصوص تفاوت‌های اساسی بین خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد توضیح داد: در حالی که خیریه‌ها بر رفع نیازهای آنی و کوتاه‌مدت تمرکز دارند، سازمان‌های مردم نهاد به دنبال راه‌حل‌های بلندمدت و زیرساختی هستند که می‌توانند تأثیرات پایدارتری بر جامعه داشته باشند. سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در ایجاد پل بین دولت و مردم ایفا می‌کنند و به توسعه سیاست‌های کلی کمک می‌کنند که منافع جامعه را در بر دارند.

وی افزود: جذب کمک‌های مالی برای پروژه‌های زیرساختی به دلیل عدم برانگیختگی احساساتی، به مراتب دشوارتر از جذب کمک برای نیازهای فوری است. برای تحقق تغییرات ماندگار در جامعه، نیاز به توجه و حمایت بیشتری از سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد.

رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد«یکی هستیم» تاکید کرد: اگر یک ششم هزینه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها در مناطق محروم هزینه شود و مدیریت صحیح کمک‌های زیرساختی و استفاده بهینه از آنها شکل بگیرد، می‌تواند تاثیر به سزایی در ساخت‌و‌ساز و بهبود شرایط مردم نیازمند ایجاد شود.

او گفت: ممکن است مشکلات ناشی از عدم هماهنگی و انسجام در کمک‌رسانی ناراحت‌کننده باشند، به ویژه زمانی که منابع به جای استفاده در پروژه‌های زیرساختی، صرف نیازهای آنی می‌شوند.

عابدینی در پایان افزود: همراهی و دست به خیری مردم ایران یک سرمایه بزرگ است و در کشور ما از نظر مالی مشکلی برای کمک ‌رسانی وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی در مدیریت و هدایت این کمک‌ها به سمت پروژه‌هایی است که می‌توانند تأثیرات بلندمدتی داشته باشند و منجر به اتلاف منابع شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=80446

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط