- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

اجرای طرح رصد و توزیع هوشمند مواد پتروشیمی بصورت آزمایشی از هفته آینده

اجرای طرح رصد و توزیع هوشمند مواد پتروشیمی بصورت آزمایشی از هفته آینده
اجرای طرح رصد و توزیع هوشمند مواد پتروشیمی بصورت آزمایشی از هفته آینده [۱]
به منظور افزایش دقت در نظارت و کاهش هزینه‌ها و تخلفات احتمالی، طرح رصد و توزیع هوشمند کالا، برای مواد پتروشیمی بصورت آزمایشی از هفته آینده اجرا می‌شود.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از شاتا، جلسه بررسی اجرای طرح استفاده از شبکه رصد و توزیع هوشمند کالا، برای توزیع مواد پتروشیمی، بعد از ظهر امروز (۲۰مرداد ماه ) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون امور صنایع وزارت صمت، مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون فنی و بازرگانی این شرکت برگزار شد.

در این جلسه بعد از ارائه گزارشات، نقطه‌نظرات و پیشنهادات در خصوص استفاده از شبکه رصد و توزیع هوشمند کالا در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح، و با توجه به برگزاری جلسات متعدد هفته‌های گذشته که معاونت امور صنایع وزارت صمت با واحد‌های پتروشیمی داشته است، مقرر شد این طرح به صورت آزمایشی از هفته آینده عملیاتی شود و پس از مرتفع کردن مشکلات احتمالی آن، بصورت ملی در سراسر کشور اجرا شود.

گفتنی است استفاده از شبکه رصد و توزیع هوشمند کالا که با همکاری شرکت ملی پست ایران و وزارت صمت اجرا می‌شود علاوه بر افزایش دقت در نظارت بر شبکه توزیع موجب کاهش هزینه‌های نظارت خواهد شد.

این روش با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های الکترونیکی رهگیری و رهسپاری موجود در شرکت ملی پست، بدون استفاده از تجهیزات حمل و نقل و یا نیروی انسانی شرکت ملی پست، ایجاد امکان رصد برخط کالا در شبکه توزیع را فراهم می‌آورد.

اجرای این طرح در کنار سایر برنامه‌ها و روش‌هایی نظارتی موجب تسهیل نظارت و کاهش تخلفات احتمالی در نظام توزیع می‌شود.

[۳] [۴]