- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

آغاز ثبت‌نام ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه

بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت [۱]
آغاز ثبت‌نام ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه [۱]
روابط‌عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه در شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش توسعه پویا [۲]از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، «جشنواره ملی بورس و رسانه» نمادی از سازوکار حمایتی سازمان بورس و اوراق بهادار از جامعه خبری و رسانه‌ای کشور است که با هدف حمایت از سیاست‌های توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود. از این رو نظر به استقبال رسانه‌ها و اهالی بازار سرمایه از دوره‌های قبلی، این جشنواره امسال نیز در شهریورماه برگزار می‌شود.

طبق اعلام روابط‌عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند از پانزدهم خردادماه تا پانزدهم تیرماه آثار خود را ارسال کنند.

بر این‌ اساس، همانند سال‌های گذشته، آثار در بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال با محور خبر، گزارش، گفت‌وگو، تیتر، یادداشت، مقاله و سرمقاله و همچنین بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری با محور گزارش و مستند و گفت‌وگو و اجرا مورد قضاوت داورها قرار می‌گیرند.

یکی از ویژگی‌های دوره ششم این جشنواره افزوده شدن موضوع «حاکمیت شرکتی» به بخش جایزه ویژه است ضمن آن که همانند دورهای قبل به تولیدات رسانه‌ای با محوریت شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» جایزه ویژه اختصاص می‌یابد. هدف از این اقدام، تقویت مفاهیم و ارائه راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است و علاوه بر این، امسال بخشی نیز به عنوان جایزه ویژه‌ به تولیدات رسانه‌ای ناشران و نهادهای مالی اختصاص یافته است.

طبق اعلام روابط‌عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، باتوجه‌به این که برنامه راهبردی سازمان بورس در سال جاری بر حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و حفظ و توسعه پایدار بازار سرمایه شفاف، منصفانه و کارآمد متمرکز شده، محورهای تخصصی جشنواره امسال با سرفصل‌های حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای شفافیت و کارایی در بازار سرمایه، ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری، توسعه تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، ارتقای نظام نظارتی، تقویت سازوکارهای تنظیم‌گری و چارچوب حقوقی، حمایت از توسعه و نوآوری در بازار سرمایه، هوشمندسازی و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه سرمایه‌های سازمانی تعیین شده است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=79282 [۱]

[۳] [۴]