چگونه خلبان شویم؟

چگونه خلبان شویم؟
چگونه خلبان شویم؟

توسعه پویا، درکنار ظرفیت های مسافری و پروازهای کارگو در فرودگاه بین المللی پیام، یکی از توانایی های فوق العاده در این فرودگاه برخوداری از چندین مرکز آموزش خلبانی است که توانسته خلبان های ماهر بسیاری که بخش قابل توجه ای از آنها جذب بازار کار شده اند پرورش دهد.

دوره های تخصصی هوانوردی به صورت کامل در این فرودگاه با اعطا گواهینامه خلبانی و طبق استانداردهای بین المللی در حال انجام است.

نزدیک بودن به پایتخت، ارتقاء سطوح پروازی، سیستم های به روز ناوبری هوایی و دارا بودن بزرگ ترین باند پروازی به طول چهار کیلومتر، از جمله مزایایی است که پیام را تبدیل به قطب آموزش خلبانی و هوانوردی کشور کرده است.

هم اکنون پنج مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه پیام فعالیت دارند و روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰ پرواز آموزشی در این فرودگاه انجام می شود.

همچنین در زمان حاضر بیش از ۲ هزار متقاضی و علاقه مند حوزه صنعت هوایی در مدارس این فرودگاه مشغول به آموزش هستند.

کاپیتان شریفیان البرزی مدیر عامل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در گفت وگویی با روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در خصوص اینکه چگونه خلبان شویم گفت: علاوه بر داشتن شرایط جسمی و سلامت روانی هر دانشجو ملزم است که کلاس های تئوری خلبانی از جمله هواشناسی، آیرودینامیک، ناوبری هوایی، مقررات وزن و تعادل، قابلیت های پرواز، موتور سیستم، نحوه کار با کامپیوتر پرواز و نیز محاسبات نقشه خوانی و فیزیولوژی پرواز را فرا گیرد.

وی اضافه کرد: دوره های عملی نیز پس از گذراندن دوره های تئوری برگزار که در این دوره ها متقاضیان ملزم به ۵۰ ساعت پرواز آموزشی به همراه استاد خلبان و نیز به صورت مستقل هستند که در پایان با گذراندن دوره های مختلف به صورت تئوری و عملی مدارکی از جمله گواهینامه شخصی،گواهینامه تجاری، اجازه پرواز کور و گواهینامه آموزش خلبانی می شوید.

شریفیان گفت: پارسیس از جمله مراکز آموزش خلبانی است که از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون در این مرکز دوره های خلبانی، دیسپچری و مهمانداری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گواهینامه های صادر شده از مرکز آموزش خلبانی پارسیس مستقر در فرودگاه پیام بین المللی است ادامه داد: ما زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری هستیم به همین منظور گواهینامه های صادره از این مرکز در کشور و خارج از کشور داری اعتبار هستند.

شریفیان در بخش دیگری از سخنان خود به جذب دانش آموختگان این مرکز آموزش خلبانی به ایرلاین ها اشاره و تاکید کرد:

بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی در بسیاری از ایرلاین های داخلی و خارجی هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای اصلی برای این شغل داشتن علاقه است افزود:همچنین افرادی که قصد وارد شدن برای آموزش های خلبانی را دارند باید در ابتدا از فاکتورهایی مانند معاینه پزشکی را انجام و دوره های آموزش تردد در رمپ پروازی را نیز دیده باشند.

مدیر عامل شرکت پارسیس با بیان اینکه دانشجویان بایستی ٨٢۵ ساعت در مجموع در کلاس های مختلف تئوری و عملی حاضر شوند عنوان کرد: با توجه به گرفتن مجوز ایرتاکسی و راه اندازی آن در آینده نزدیک بسیاری از این دانشجویان می توانند جذب این پروژه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *