پل عشایری دورک با حمایت راه ارتباطی ۳۵۰ خانوار عشایری الیگودرز را تسهیل کرد

پل عشایری دورک با حمایت راه ارتباطی 350 خانوار عشایری الیگودرز را تسهیل کرد
پل عشایری دورک با حمایت راه ارتباطی ۳۵۰ خانوار عشایری الیگودرز را تسهیل کرد
با بهره برداری از پل عشایری دورک (چال چنار) در شهرستان الیگودرز با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، راه ارتباطی ۳۵۰ خانوار عشایری در این منطقه تسهیل شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ مراسم افتتاح پل عشایری دورک همزمان با هفته عشایر و با حضور برخی مدیران استانی و نماینده بنیاد علوی دراین منطقه برگزار شد.

مجموع اعتبار اختصاص یافته برای احداث این پل ۴۷ میلیارد ریال است که بنیاد علوی ۱۵ میلیارد ریال از این میزان را تامین کرد.

پروژه مرمت مسیر و احداث پل منطقه عشایری «دورک» در سال ۱۳۹۹ پس از تخریب مسیر محلی عبور از رودخانه به دلیل وقوع سیل سال ۱۳۹۸ و باهدف تسهیل تردد بیش از ۳۰۰ خانوار عشایری از این محور آغاز شد.

توسعه گردشگری باتوجه ‌به وجود ظرفیت‌های موجود و کمک به افزایش تولید در منطقه از جمله شیلات از دیگر اهداف مرمت و احداث این پل بود. اما پروژه پس از مرمت این محور، اجرای فونداسیون کوله‌ها و دستک‌های پل و همچنین دیوارهای غربی هدایت آب، به دلیل فقدان اعتبار لازم ناتمام ماند.

براساس این گزارش، در ادامه و پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل امور عشایر لرستان و بنیاد مستضعفان در سال ۱۴۰۲ در خصوص مشارکت در تکمیل پروژه و تأمین اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن ازسرگرفته شد و با نصب عرشه فلزی و اجرای دال بتنی و سایر اقدامات لازم این پروژه در مهرماه سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این پروژه مسیر بیش از ۱۰ هزار نفر  عشایر و ساکنین بخش پیشکوه ذلقی و بربرود غربی شهرستان تسهیل شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=90421

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *