میدان خدمت؛ استان مازندران/ مشارکت مردم در طرح های توانمند سازی بنیاد علوی در بهشهر

میدان خدمت؛ استان مازندران/ مشارکت مردم در طرح های توانمند سازی بنیاد علوی در بهشهر
میدان خدمت؛ استان مازندران/
مشارکت مردم در طرح های توانمند سازی بنیاد علوی در بهشهر
رمز موفقیت طرح‌های توانمندسازی و محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان بهشهر، به مشارکت طلبیدن مردم و سپردن کارها به آنهاست.

به گزارش توسعه پویا، جواد صفری در گفت‌وگو با روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی با اشاره به افتتاح بیش از ۱۰ پروژه در سه محور عمرانی، سلامت و اشتغال در بخش یانه سر شهرستان بهشهر در اواخر خردادماه گذشته افزود: امسال تمام تلاش ما براین است که کارها با مشارکت مردم انجام شود.

مسئول پروژه های بنیاد علوی در بهشهر مازندران همچنین وجود بیش از ۲۸ ابلاغیه برای منطقه بهشهر با ۵۴ روستا را مورد توجه قرار داد و گفت: در پیاده سازی پروژه ها به جای آنکه اعتبار را به یک روستا اختصاص دهیم، با کمک های مردمی آن را در بین چندین روستا تقسیم می کنیم.

وی با تاکید براینکه احصاء این پروژه ها بر اساس مدل مشارکتی ، تشکیل و آموزش کانون های پیشرفت روستایی صورت پذیرفته افزود: برنامه بنیاد علوی این بوده و هست که تا مردم خودشان طرح یا پروژه ای را نیاز نداشته باشند، ما هم در پروژه ای مشارکت نکرده و وارد نشویم.

به گفته وی، مردم در روند اجرای پروژه ها احساس مسئولیت بالایی دارند، این مدل ابتکاری موجب بالارفتن میزان استقبال و مشارکت آنها در عملیاتی شدن پروژه ها شده است.

حوزه های عمرانی

مسئول پروژه های بنیاد علوی در بهشهر مازندران از اجرای پروژه های آبرسانی برای ۲۳ روستا با اعتباری بالغ بر۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: سهم بنیاد علوی در این پروژه ۷۵ میلیارد ریال است و مابقی توسط مردم و دستگاه های متولی تامین شده است .

وی با اشاره به ساخت ۹ مخزن آب آشامیدنی ۱۰۰متر مکعبی (۵ مخزن به اتمام رسیده)، اجرای خط انتقال ۱۰ کیلومتر و ۱۶ کیلومتر شبکه داخلی روستا و احیای و بازسازی ۱۶ چشمه گفت : در قالب اجرای این پروژه ها جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر بهره مند می شوند.

صفری همچنین سهم بنیاد علوی در پروژه زیرسازی و تعریض جاده ای روستای فتکش را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع اعتبار این پروژه با مشارکت چشمگیر مردمی ۱۳۰ میلیارد ریال شده است.

وی اجرای ابلاغیه ۳۵ میلیارد ریالی بنیاد علوی برای عملیات زیرسازی و آسفالت ۱۰ روستا را مورد توجه قرار داد و گفت: با پای کارآمدن روستائیان و دستگاه های مرتبط قطعا علاوه بر افزایش تعداد روستا، اعتبار این پروژه و میزان مسافت جاده ای روستاها نیز افزایش خواهد یافت .

مسئول طرح های عمرانی بنیاد علوی در بهشهر ادامه داد: در اجرای طرح هادی در پنج روستا،۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای زهکشی ۲۵۰ متر کانال های سطحی پیش بینی شده بود که با مشارکت مردم این میزان منجر به زهکشی ۵۰۰ متر کانال های سطحی شد.

حوزه آموزشی، فرهنگی

حوزه آموزش موضوع دیگری بود که صفری به آن پرداخت و گفت: در جلسات متعدد با مسئولان سازمان نوسازی مدارس پروژه ای که قرار بود با اعتبار ۴ میلیارد ریالی بنیاد علوی و نوسازی ۴ هزار متر در ۴ مدرسه اجرا شود به تعداد ۷ مدرسه و ۸ هزار متر نوسازی مدارس افزایش یافت.

مسئول پروژه های عمرانی بنیاد علوی در ادامه از مفروش کردن ۱۰ مسجد و حسینیه با فرش سجاده ای به متراژ ۱۵۷۰ متر مربع خبر داد و گفت: اعتبار تخصیصی برای این اقدام فرهنگی ۱۵ میلیارد ریال بوده است .

وی افزود: ساخت و تجهیز خانه عالم، تعمیر و بهسازی برخی مساجد با مشارکت سازمان اوقاف از دیگر اقدامات فرهنگی است که دراین منطقه انجام شده است .

حوزه درمان

مجری طرح های عمرانی بنیاد علوی در باره اقدامات انجام شده در حوزه درمان نیز توضیح داد: با توجه به عدم وجود مرکز جامع دندانپزشکی، بنیاد علوی برای کمک به درمان بیماری های دهان و دندان مردم این منطقه ، نسبت به خرید یونیت دندانپزشکی و جرم گیر دندان اقدام کرد .

وی تصریح کرد: همچنین با بررسی های میدانی و فقدان مرکز فوریت های پزشکی اورژانس، یک دستگاه آمبولانس تامین و برای تکمیل ساختمان مرکز درمانی بخش یانه سر نیز ۸ میلیارد ریال کمک شد.

حوزه ورزشی

صفری، پایین بودن سرانه ورزش را یکی از مسائل روستاهای بهشهر عنوان کرد و گفت: یک سالن ورزشی چندمنظوره، در فاز اولیه رها شده بود، پروژه ای را برای تکمیل این سالن با مشارکت اداره ورزش و دهیاری تعریف کردیم.

وی افزود: بنیاد علوی تامین ۸۰۰ متر کف پوش را متقبل شد و بابت تعمیر و تکمیل این سالن نیز مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

به گفته وی، درصورت افتتاح این پروژه جمعیت جوان ۱۵ روستا بهره مند خواهند شد.

مدیر اجرایی طرح های عمرانی بنیاد علوی در بهشهر افزود: بنیاد همچنین قرار است یک سالن دیگر ورزشی را در یکی از روستاها با سیستم گرمایشی و نور و فضای ورزش تجهیز کند.

به گفته وی ، احداث و نصب دو زمین چمن مصنوعی در شهرک امام بهشهر و روستای امیرآباد با مشارکت شهرداری و دهیاری و همچنین مشارکت مردم از دیگر برنامه های بنیاد علوی درحوزه ورزش به شمار می آید.

صفری ادامه داد: در حوزه حمایت از روستاها جهت اجرای پروژه های عمرانی در قالب اهدای سیمان ۷۵ تن رایگان به روستاها توزیع شد که با استقبال و مشارکت مردم روبرو گردید.

وی افزود: در قالب این حمایت اقدامات دیگری چون تعمیرات مساجد ، اجرای طرح های هادی و همچنین کمک به ارتقا و افزایش فضاهای ورزشی و فرهنگی انجام شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=86938

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *