مدل جدید اعتبارسنجی شروع یک نهضت ملی برای تحقق شفافیت در بازارهای مالی است

مدل جدید اعتبارسنجی شروع یک نهضت ملی برای تحقق شفافیت در بازارهای مالی است
مدل جدید اعتبارسنجی شروع یک نهضت ملی برای تحقق شفافیت در بازارهای مالی است
رضا قاسمپور مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران با اشاره به راه اندازی مدل جدید اعتبارسنجی در کشور بیان داشت: مدل جدید اعتبارسنجی شروع یک نهضت ملی و یک دگرگونی برای تحقق شفافیت در بازارهای مالی و اعتباری کشور است که توسط این شرکت برای تمامی نهادهای مالی و کسب و کارهای اعتباری راه اندازی شده است.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی شرکت اعتبارسنجی ایران، رضا قاسمپور با اشاره به انواع ریسک های نهادهای مالی گفت: بانک‌ها، موسسات مالی و تمامی نهادها و کسب و کارهایی که به صورت قسطی و اعتباری خدمات ارائه می دهند در معرض انواع مختلفی از ریسک‌های اعتباری، ریسک شهرت، ریسک بازار و ریسک عملیاتی هستند.

وی افزود: ریسک اعتباری، یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی است که بانک‌ها، بیمه ها و اکثر کسب و کارهایی که فروش اقساطی دارند با آن مواجه هستند.

قاسمپور اعتبارسنجی را به عنوان ابزاری برای ارزیابی و مدیریت این ریسک‌ها دانست و اظهارداشت: با استفاده از اعتبارسنجی داده‌محور، بانک‌ها، موسسات مالی و کسب و کارها می‌توانند احتمال بازپرداخت اعتبار تخصیصی را به طور دقیق‌تر پیش‌بینی کرده و از اعطای تسهیلات به مشتریان پرریسک خودداری نمایند و یا با اتخاذ تدابیر مناسب اینکار صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران ضمن تاکید بر نقش فناوری در دنیای امروز تصریح کرد: ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، امکان استفاده از داده‌های متنوع در فرآیند اعتبارسنجی را فراهم کرده است.

وی افزود: استفاده از داده‌های جایگزین مانند داده‌های تراکنش، داده‌های مخابراتی، داده‌های پرداخت قبوض و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به افزایش دقت و کارایی فرآیند اعتبارسنجی کمک نماید.

رضا قاسمپور با اشاره به چالش‌های متعدد صنعت اعتبارسنجی خاطرنشان ساخت: افزایش حجم و تنوع داده‌ها، یکپارچه‌سازی داده‌ها، حفظ امنیت داده‌ها و نیاز به اعتماد و شفافیت بیشتر در فرایند اعتبارسنجی از جمله مواردی است که موجب ایجاد چالش‌های زیادی در این صنعت شده است.

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران ادامه داد: حاکمیت داده به عنوان یک رویکرد جامع برای مدیریت داده‌ها، می‌تواند به حل این چالش‌ها و ارتقای کیفیت و کارایی فرآیند اعتبارسنجی کمک کند.

وی تاکید کرد: حاکمیت داده با تضمین کیفیت، صحت و در دسترس بودن داده‌ها، به ارتقای دقت و کارایی فرآیند اعتبارسنجی و افزایش اعتماد به گزارش‌های اعتباری کمک می‌کند.

رضا قاسمپور از راه اندازی مدل جدید اعتبارسنجی برای شبکه اقتصاد اعتباری کشور خبرداد و بیان داشت: شرکت اعتبارسنجی ایران با بهره گیری از هوش مصنوعی و علم داده با هدف افزایش دقت پیش‌بینی و سطح پوشش آحاد جامعه، مدل اعتبارسنجی جدید را با اعمال شاخص های متعدد در حوزه‌های مختلف راه اندازی نموده که می‌تواند نسبت به پیش‌بینی دقیق تر رفتار اشخاص اقدام نماید.

وی افزود: این شرکت با تقویت تیم مدلسازی و به کارگیری کارشناسان AI و آماری، بهره گیری از مشاوران خبره داخلی و بین المللی، استفاده از اساتید دانشگاهی مرتبط و همچنین کمک گرفتن از متخصصین حوزه های بانکی، مالیاتی، قضایی، بیمه و… مدل جدید اعتبارسنجی اشخاص حقیقی را برای تمام شبکه اقتصادی کشور راه اندازی نمود.

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران اظهارداشت: این مدل رفتار اشخاص در گزارش اعتبارسنجی را با دقت نزدیک به ۹۰ درصد پیش بینی می کند و علاوه بر این ۱۰۰ درصد افراد جامعه را پوشش می دهد، یعنی بر اساس آن و با استفاده از شاخص های جایگزین برای کسانی که تسهیلات بانکی ندارند، تمامی افراد بالای سن قانونی دارای یک رتبه اعتباری هستند.

وی با اشاره به مزایای مدل جدید اعتبارسنجی تصریح کرد: مدل جدید اعتبارسنجی شروع یک نهضت ملی و یک دگرگونی برای تحقق شفافیت در بازارهای مالی و اعتباری کشور است که می تواند اعتماد و اعتبار را به انجام هرگونه معاملات و ارائه خدمات اقساطی و اعتباری برگرداند.

رضا قاسمپور گفت: با این خدمت دیگر تمامی ارکان اقتصادی از جمله سرمایه گذار و سرمایه پذیر، اعتبار دهنده و اعتبار گیرنده و به صورت کلی، همه کسب و کارها می توانند با خیال راحتتری به فعالیت های خود ادامه دهند و میزان نکول و شکل گیری مطالبات خود را کاهش دهند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=89879

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *