طرح مهارت و کارآفرینی بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی آغاز شد

طرح مهارت و کارآفرینی بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی آغاز شد
طرح مهارت و کارآفرینی بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی آغاز شد
آیین افتتاح طرح ملی مهارت افزایی و کارآفرینی دانش آموزی بنیاد علوی در شهرستان تربت حیدریه به عنوان پایلوت طرح برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ در این نشست سید محمد بطحایی مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی، مدیران استانی آموزش و پرورش، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه و برخی مسئولان محلی حضور داشتند.

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی در این نشست با اشاره به اهمیت کار آفرینی و مهارت در ارتقا کیفیت برنامه آموزشی گفت : بنیاد علوی در راستای توانمند سازی و ارتقا کیفیت آموزشی به دنبال اجرای طرح های عدالت آموزشی در مناطق هدف با همکاری وزارت آموزش و پرورش است .

بطحایی با بیان اینکه آموزش های مدرسه ای مبتنی بر مهارت و کار آفرینی موجب اثربخشی بیشتر مدارس می شود، افزود: بنیاد علوی در کنار وزارت آموزش و پرورش آمده است تا به سهم خود به ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در مناطق هدف کمک کند.

به گفته مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی، ماموریت بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی و توانمند سازی است و موسسه آموزش و پرورش علوی در کنار شناسایی مناطق هدف اقدام به شناسایی ظرفیت های مختلف بخش خصوصی و گروهای جهادی در حوزه آموزشی و پرورشی کرده و طرح های این موسسه به تدریج در موضوعات مختلف در حال اجرا است.

بطحایی با اشاره نقش معلمان توانمند در بسط و توسعه عدالت آموزشی افزود: طرح مهارت و کار آفرینی سه منطقه هدف سرخس ، تربت حیدریه و چناران با مشارکت و آموزش۱۰۰ معلم در بیش از ۶۰ مدرسه و حضور ۳۰۰۰ داش آموز برگزار می شود.

حجت صالحی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز در این نشست گفت: در راستای مهارت افزایی باید زمینه آموزش را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان در کنار مباحث علمی مهارت‌هایی را فرا گیرند و در انتخاب رشته پایه نهم انتخاب آگاهانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: تربت‌حیدریه به عنوان پایلوت طرح ملی مهارت افزایی و کارآفرینی دانش آموزی بنیاد علوی را در خراسان رضوی اجرا می‌کند.

محمد طهرانیان مدیر اجرایی طرح مهارت افزایی نیز دراین نشست هدف اصلی از اجرای این طرح را در سطح مدارس متوسطه اول تغییر رویکرد هدایت تحصیلی به سمت هدایت شغلی عنوان کرد.

وی گفت: در این طرح مبنا این است که دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول که نام واقعی آن راهنمایی تحصیلی است به خودباوری برسند ، ظرفیت و توانمندی خود را پیدا کنند و براساس ترکیب آن‌ها و مشاوره‌ای که داده می‌شود رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

به گفته طهرانیان در دوره متوسطه اول دانش‌آموزان مهارت‌های اولیه را کسب و ظرفیت خود را شناسایی می‌کنند تا در نهایت و در پایه نهم الگوی شغلی خود را انتخاب و بر اساس آن الگو، هدایت تحصیلی رقم بخورد.

یادآور می شود : در طرح مهارت افزایی و کارآفرینی بنیاد علوی در مناطق هدف، در تربت حیدریه قرار است سه هزار دانش آموز ، همزمان در سه شهرستان تربت‌حیدریه، چناران و سرخس تحت آموزش قرار گیرند که سهم تربت‌حیدریه، از این تعداد یکهزار و ۷۷۰ دانش‌آموز است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=90622

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *