
توحید علوی، معاون کسبوکار هلدینگ جامپ (هلدینگ فناوری بانک ایرانزمین)، از ارائه مدل پیشرفته بانکداری دیجیتال مشارکتی در یازدهمین نمایشگاه تراکنش ایران خبر داد و گفت: این مدل با تکیه بر زنجیره ارزش در حوزههای زیرساخت، پرداخت و مدیریت مشتریان، امکان همکاری میان بانکها و نهادهای غیربانکی را فراهم میکند.
به گزارش توسعه پویا، علوی درباره رویکرد هلدینگ فناوری جامپ در این دوره از نمایشگاه گفت: «بانک ایرانزمین و هلدینگ جامپ از پیشروان حوزه بانکداری دیجیتال مشارکتی در کشور هستند. امسال با مدل بالغتری از این مفهوم و مجموعهای از محصولات متنوع که توسط شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ ارائه میشود، در نمایشگاه شرکت کردیم.»
وی افزود: «هدف ما ایجاد همکاری با مجموعههایی است که بانک نیستند، اما علاقهمندند تجربه بانکداری را از نزدیک لمس کنند. این همکاریها میتواند با سازمانهایی شکل گیرد که دارای منابع مالی، جامعه مشتریان یا نیروی انسانی گسترده هستند.»
به گفته علوی، هلدینگ فناوری جامپ با ایجاد زنجیره ارزش در حوزههای مختلف از جمله زیرساخت، مرکز تماس، مدیریت مشتریان، نرمافزار و خدمات پرداخت توانسته بستری فراهم کند تا بانکها بتوانند در چارچوب قوانین تنظیمگر کشور، با نهادهای غیربانکی وارد تعامل شوند.
او توضیح داد: «بانک میتواند با تکیه بر این زنجیره ارزش، خدمات شخصیسازیشدهای به جوامع سازمانی ارائه دهد. در واقع، جامعه کارمندان یا مشتریان هر سازمان میتواند بهعنوان آوردهای برای همکاری با بانک در نظر گرفته شود.»
علوی درباره وضعیت این مدل کسبوکار تصریح کرد: «در مسیر آغازین بانکداری دیجیتال مشارکتی هستیم. چالشهای این حوزه فقط فنی نیستند؛ بلکه ابعاد فرهنگی نیز اهمیت بالایی دارند. بانکها باید فرهنگ همکاری با نهادهای غیربانکی با ساختار و رگولاتور متفاوت را در خود نهادینه کنند.»
او تأکید کرد: «بهلحاظ بستر و زیرساخت، بانک ایرانزمین چند گام جلوتر از سایر بانکها در زمینه بانکداری دیجیتال مشارکتی قرار دارد، هرچند در بعد کسبوکار و بازار هنوز در ابتدای مسیر هستیم.»
معاون کسبوکار هلدینگ جامپ در پایان با اشاره به کیفیت برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران گفت: «علیرغم شرایط کشور و ریسکهای ژئوپولیتیکی، مشارکت بانکها و فینتکها بیش از انتظار ما بود. این سطح از استقبال و حضور فعالان، نشاندهنده امید و پویایی در صنعت بانکداری دیجیتال کشور است.»
لینک کوتاه:
