بیمه رازی، پیشرو در استفاده از فناوری‌های به‌روز جهان/ صدور بیمه‌نامه‌های عمر بیمه رازی برخط می‌شود

بیمه رازی، پیشرو در استفاده از فناوری‌های به‌روز جهان/ صدور بیمه‌نامه‌های عمر بیمه رازی برخط می‌شود
در نوزدهمین برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی مطرح شد؛ بیمه رازی، پیشرو در استفاده از فناوری‌های به‌روز جهان/ صدور بیمه‌نامه‌های عمر بیمه رازی برخط می‌شود
مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه رازی از رونمایی صدور برخط بیمه نامه عمر برای اولین بار در صنعت بیمه کشور توسط شرکت بیمه رازی خبر داد.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بیمه رازی، نوزدهمین برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی با حضور مهندس رضا جمالی- مدیر فناوری و اطلاعات و دکتر ناصرالدین اسلامی‌فرد مدیر روابط عمومی شرکت بیمه رازی برگزار شد.

در این برنامه جمالی اذعان کرد شرکت بیمه رازی در راستای صدور بیمه‌نامه عمر بر بستر وب سایت توسط نمایندگان، برنامه مدون و برپایه فناوری‌های به‌روز را طراحی و به مرحله اجرا در آورده است.

مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی، ادامه داد: این برنامه در دو فاز طراحی شده که فاز اول آن در اواسط آبانماه و فاز دوم بعد از اجرای موفقیت آمیز فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید .

او در رابطه با درخواست واحد بیمه‌های عمر مبنی بر صدور برخط بیمه‌نامه تصریح کرد: در فرآیند صدور، با افرادی که درخواست بیمه نامه عمر را تکمیل کرده باشند تماس تصویری برقرار خواهد شد و بعد از تائید هویت آن‌ها، بیمه نامه عمر در مدت زمان بسیار کوتاهی صادر می‌شود.

جمالی تاکید کرد: طرح صدور بیمه نامه‌های برخط شرکت بیمه رازی در صنعت بیمه کشور بی‌نظیر است و تا به امروز چنین طرحی در این صنعت اجرایی نشده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان زیرساخت و شرایط صدور بیمه نامه‌های الکترونیک را به دیگر بیمه‌نامه‌ها بسط داد خاطرنشان کرد: صدور الکترونیک بیمه نامه عمر با توجه به تائید هویت افراد بسیار سخت است فلذا در صورتیکه بیمه رازی به عنوان اولین شرکت در صنعت بیمه ایران، این مهم را اجرایی کند، می‌تواند دیگر رشته‌های بیمه را نیز به صورت برخط برای بیمه گذاران خود صادر نماید.

مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی با اشاره به تمدید برخط بیمه نامه‌های شخص ثالث گفت: نمایندگان در صنعت بیمه در زمینه صدور و تمدید بیمه نامه به صورت برخط به دو گروه تقسیم می‌شوند یک گروه که توانایی صدور برخط را دارند و گروهی دیگر که هیچگونه زیرساختی برای استفاده از امکانات به روز و برخط را ندارند، از این رو به دنبال آن هستیم تا طی یک برنامه جامع خدمات برخط را به گروه دوم ارائه کنیم.

جمالی ادامه داد: در دو ماه آینده نمایندگان امکان دریافت وب سرویس برای صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث به صورت برخط را خواهند داشت و این مهم در حالی محقق می‌شود که در ماه‌های گذشته با ریل‌گذاری مناسب، زیرساخت‌های فناوری شرکت بیمه رازی با هزینه کرد بیش از ۵۰ میلیارد ریال ارتقاء یافته است.

وی بیان کرد: از دستاوردهای ارتقاء زیرساخت‌های فناوری شرکت می‌توان به عدم قطعی شبکه ارتباطی در یکماه گذشته اشاره کرد.

مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی یادآور شد: بستر ارتباطی شعب بیمه رازی با ستاد برپایه اینترنت و از کانال ایمن است و در آینده نزدیک برای سهولت در انجام امور به نمایندگان و همکاران شرکت بیمه رازی تنها یک نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به تمام درگاه‌های شرکت بیمه رازی ارائه خواهد شد که این مهم قدم بزرگی در کاهش فرآیندهای اجرایی در این شرکت است.

او در پاسخ به این سوال که چرا دریافت پاسخ از سوی فناوران با کندی انجام می‌شود، گفت: نباید فراموش کرد که تعداد درخواست‌های اعلامی به فناوران بسیار زیاد است و این موضوع زمان پاسخگویی را تا حدودی طولانی می‌کند اما با این شرایط با فناوران وارد مذاکره شدیم تا مدت زمان پاسخگویی به همراهان شرکت بیمه رازی به شدت کاهش یابد.

جمالی با اشاره به پیشنهادات بسیار خوب شبکه فروش مبنی بر صدور برخی مجوزها و استعلامات در شبکه سنهاب و همراز بیان کرد: در حوزه زیرساخت شرکت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در کنار ارتقاء زیرساخت شرکت می‌توان به یکپارچه سازی برنامه‌های کاربردی شرکت بر بستر تلفن همراه، ارتقاء خدمات شعب، کاهش مدت زمان به روزرسانی فناوران از شش ماه به چهارماه، به روزرسانی تجهیزات شعب و افزایش حجم پهنای باند شعب اشاره کرد.

لازم است ذکر شود، در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی به او اهدا شد.

گفتنی است «سه شنبه‌های پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *