بازاریابی انگیزشی؛ معجزه فروش هر کسب و کار

احمد باقری؛
بازاریابی انگیزشی؛ معجزه فروش هر کسب و کار

بهره گیری موثر و مناسب از محرک های هیجانی ترس، عشق، تخفیفات و حراجی ها، درآمدزایی بی دردسر و تحقق بخشیدن به رویاها و چگونگی استفاده یک یا حداکثر پنج محرک هیجانی را در ارتباطات بازاریابیتان، فرآیند موفقیت در هر کسب و کاری را تضمین می کند.

توسعه پویا، بازاریابی انگیزشی، تکنیک تولید محتوای جذاب تبلیغاتی در هر کسب و کاری است که با ریسک پایین و هنگامی که به طور صحیح به کار بسته شود، بازده بسیار بالایی دارد.
بازاریابی انگیزشی به شما کمک خواهد کرد تا در وهله اول اقدامات و موفقیت های که برای جذب مشتری و در ادامه حفظ آنها در برنامه بازاریابی هر کسب و کاری دیده شده است را با اثربخش بیشتر و همچنین در مسیر اعتمادسازی، خریداران احتمالی بیش تری را متقاعد کند تا دریابند چرا هم اکنون باید آنچه شما می فروشید را بخرند.
بازاریابی انگیزشی به شما کمک خواهد کرد تا بر بازارتان تسلط پیدا کنید، در حالی که رقبای شما در آنجا حضور داشته و در حال تصاحب سهم بازار هدف شما هستند.
با به کارگیری صحیح از استراتژی بازاریابی انگیزشی، در مقایسه با رقبایی که در رسانه های مشخص تبلیغ می کنند و همان محصولات و خدمات کسب و کارتان را ارائه می دهند، شما بازخورد چند برابر به تلاش های تبلیغاتیتان را مشاهده کنید.
این افزایش واکنش ها به شما اجازه می دهند که کسب و کار پررونق تری نسبت به رقبایتان داشته باشید. استفاده از بازاریابی انگیزشی می تواند در مدت بسیار کوتاهی، کاری کند که رقبایتان دیگر مسئله مهمی برای شما نباشند.
بهره گیری از تکنیک ها و محرک های هیجانی ترس، عشق، تخفیفات و حراجی ها، درآمدزایی بی دردسر و تحقق بخشیدن به رویاها در محتوا های اطلاع رسانی و تبلیغاتی، موثرترین راهگشای رونق هر استراتژی فروش محصول یا خدمات می باشد.
در این بین می بایست اولویت خود را از فکر کردن به نوع رنگ، شکل، اندازه و قیمت چیزی که می فروشید خارج نموده و در عوض شروع به فکر کردن درباره تولید محتواهای که باعث تحریک احساسات مشتریان برای اعتماد سازی و فروش بیشتر که محصولتان به آنها می دهد، قرار بگیرد.
وقتی که این تغییر در طرز تفکر اتفاق می افتد، نسبت به آنچه در تبلیغاتتان عنوان می کنید، جهش بیشتری در فروش محصول یا خدمات کسب و کارتان ایجاد خواهد شد.
این کار روش پاسخگویی شما یا کارمندانتان به تلفن ها و ایمیل ها، نحو نوشتن نامه های قدردانی از بهترین مشتریان، مطالبی که در سخنرانی هایتان بیان می کنید و … را تغییر خواهد داد.
وقتی به جای توجه به فروش محصول و خدمات، قدرت تحریک خواسته های هیجانی آنها را یاد بگیرید، همه چیز در کسب و کار شما متحول خواهد شد.
برای اینکه این تغییر در طرز تفکر را با موفقیت انجام دهید، باید شروع به سوال کردن کنید.
از بهترین مشتریانتان شروع کنید. کشف کنید که چرا آنها از شما خرید می کنند و چه چیزی موجب می شود که آنها شما را بر رقبایتان ترجیح دهند.
به کلماتی که محرک های هیجانی را منعکس می کنند. به دقت گوش کنید.
اگر مشتریانتان به شما می گویند که به واسطه محصول شما هم اکنون قادرند کارهایی را انجام دهند یا چیزهایی را داشته باشند که هرگز گمان نمی کردند در اختیارشان قرار بگیرد، این مطالب را یادداشت کنید.
مشتریانتان همیشه مشتاق هستند که خواسته ها و سلایق خودشان از محصولات یا خدمات در اختیارشان را در میان بگذارند که گوش دادن و اثردهی آن نظرات، موجب احساس رضایتمندی در آنها می شود. این در واقع به شما بستگی دارد که بخواهید آن را بشنوید یا نه.
به آنچه موجب هیجان زده شدن آنها از کار با شما می شود، گوش فرا دهید. به تاثیر عمیق هیجانی ای که آنها از انجام کسب و کار با شما به دست آورده اند، گوش کنید.
اگر برای به دست آوردن این گونه اطلاعات دچار سختی و مشکل هستید، ممکن است نیاز به انجام تحقیقات عمیق تری داشته باشید. امروزه در بازار هیچ محصولی وجود ندارد که خریدار را منظر هیجانی مجذوب نکند.
در ابتدا می بایست به این سوال به طور دقیق پاسخ دهید.
در کسب و کار شما محرک اصلی چیست، چه چیزی موجب می وشد که مشتریانتان مکررا به شما مراجعه کنند و چه چیزی آن ها را برای اولین بار به سمت کسب و کار شما می کشاند؟

احمد باقری
مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط